به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، خلیل آقاجانلو امروز در جلسه شورای مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: شعار امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید" نام‌گذاری شده که در این راستا باید ضمن ارائه آمارهای واقعی دچار انحراف نشویم و به بهانه افزایش تولید به مراتع و منابع طبیعی آسیب وارد نکنیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت خوبی برای توسعه اشتغال دارد ابراز کرد: می‌توان نسبت به تولید برخی از گونه‌های گیاهی با درنظر گرفتن صرفه اقتصادی برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به ارائه آموزش‌های لازم از طریق هماهنگی با بخشداران تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی در حوزه منابع طبیعی نهایی می‌شود و هر کدام از شهرستان‌ها باید پروژه‌های خود را ارائه دهند.

وی ضمن تاکید بر توجه به سلامت اداری بیان کرد: مطالعه دستورالعمل‌ها و قوانین، تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به موقع باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

آقاجانلو با اشاره به رشد اعتبارات منابع طبیعی در بودجه سال 96 ابراز کرد: باید استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری مورد توجه قرار گیرد.

وی آموزش و ترویج حفظ منابع طبیعی، برگزاری جشن ییلاق و مواردی از این دست را از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی خواند و گفت: برنامه پاکسازی طبیعت با همکاری ادارات شهرستانی و نیروهای مردمی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نزدیکی به فصل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع بیان کرد: دوره‌های امداد و نجات و اطفای حریق با همکاری هلال احمر و سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: صندوق توسعه منابع طبیعی از طرف در بسیاری از استان‌ها تشکیل شده که امسال باید تلاش کنیم تا این صندوق در استان زنجان نیز شکل گیرد.

آقاجانلو توسعه جنگل‌کاری اقتصادی و دیم، مدیریت بهره‌برداری گیاهان دارویی و مدیریت چرا در بحث کنترل آتش‌سوزی را از مهمترین برنامه‌های سال 96 عنوان کرد و افزود: سال گذشته آتش‌سوزی در قسمت‌هایی که چرا نشده بود اتفاق افتاد و امسال باید پیش از وقوع فصل بحرانی، چرای دام در این مناطق انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش مدیریت جامع آبخیزداری در جایگاه نهم کشور قرار دارد، بیان کرد: یک میلیارد و 700 میلیون تومان به شکل اسناد خزانه به این بخش اختصاص پیدا کرده که 50 درصد این مبلغ را می‌توان برای طرح حوضه آبخیز "آرپاچای" هزینه کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه ساختمان اداری شهرستان خدابنده نامناسب است، ابراز کرد: باید برای بحث فروش و واگذاری و بهبود وضعیت این ساختمان اقدام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612048
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.