سید بیوک موسوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اعلام اینکه پنج هزار و سیزده داوطلب در این استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کردند، اظهار داشت: از این تعداد داوطلب، ۷۷۷ نفر از شهرها و چهار و ۲۳۶ نفر از روستاهای استان هستند که تعداد ثبت کنندگان شهرها و روستاها در مقایسه با دوره گذشته به ترتیب ۱۵.۸ و ۴.۶ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۳ نفر از مجموع ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان، زن هستند، ادامه داد: این میزان نسبت به دوره گذشته ۲۹.۸ درصد رشد داشته و تعداد داوطلبان مرد نیز نسبت به دوره گذشته، ۵.۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه لیست نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات شوراها تا ۱۷ اردیبهشت سال جاری اعلام می شود، اظهار کرد: به لحاظ شرایط امنیتی و انتظامی شرایط قابل قبولی در سطح استان حاکم است و زمینه برای برگزاری یک انتخابات پر شور مهیا است.

موسوی افزود: در شهر زنجان نیز ۲۷۱ نفر در انتخابات شورا ثبت نام کردند که ۵۲ نفر از شرکت کنندگان از زنان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در تمامی حوزه های انتخابی به جز پنج روستا در استان، تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب رسیده و شرایط رقابتی در آن ها ایجاد شده است.

معاون استاندار زنجان اظهار کرد: ۹۲۵ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی هستند و سه هزار ۴۰۵ نفر از داوطلبان روستاهای زیر ۲۰۰ خانوار نیز سواد خواندن و نوشتن دارند.

موسوی به نقش رسانه ها و مطبوعات در کمک به انتخاب بهتر شهروندان از بین نامزدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: شهرهای استان نیاز به تحول ، نگاه جدید و پوست اندازی دارند، بنابراین شهروندان باید تلاش کنند تا افراد صادق، امانت دار، پاک دست، خوش فکر و با انگیزه به عضویت شوراها در آیند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم کارنامه قابل قبولی در تمامی حوزه ها دارد و نسبت به چهار سال گذشته توفیقات زیادی داشته است، افزود: امیدواریم در روزهای آینده شاهد بروز بداخلاقی ها ،هجوم های ناجوانمردانه و تخریب های غیرمعقول نسبت به عملکرد دولت نباشیم.

موسوی به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: در نتیجه ایجاد شرایط لازم از جمله امنیت عمومی مطلوب در سطح کشور که با هماهنگی مجموعه های علاقمند به نظام فراهم شده، امیدواریم انتخاباتی آرام، قانونمند و به دور از حاشیه ای در پیش رو داشته باشیم.

موسوی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که هرچه جلوتر می رویم نه از سوی دستگاه های رسمی، بلکه در فضای رسانه ای به نوعی توهین، تخریب و فشارعلیه دولت بیشتر شود چرا که عده ای می خواهند دولت را در زمینه های مختلف ناتوان و ناکارآمد جلوه دهند که این تحرکات قابل کتمان نیست.

وی به اقدامات دولت در حوزه های مختلف از جمله در صنعت نفت و حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مخالفان دولت هر چقدر هم که بخواهند دست به تخریب بزنند مردم با مشاهده دستاوردهای دولت در زمینه های مختلف و نیز فراهم شدن فضای سیاسی مطلوب در جامعه، قضاوت درست را خواهند کرد.

 

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610667
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.