به گزارش خبرآنلاین؛ اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان در نخستین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال  جدید گفت: سهم اعتبارات ملی ۸۵ درصد است که مدیران دستگاه های اجرایی برای تخصیص سهم استان از اعتبارات ملی باید تلاش کنند.

وی اتکا به درآمدهای نفتی را موجب نوسان در اقتصاد و بروز مشکلات زیاد دانست و خاطرنشان کرد: قیمت نفت به قیمت جهانی به فروش می رسد و این قیمت روزی هفت دلار و روزی ۱۴۵ دلار بوده است.

درویش امیری کاهش وابستگی به نفت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقتصاد مقاومتی در راستای این مهم تبیین شده و با استفاده از الگوهای بومی باید اقتصادی مقاوم داشته باشیم. اقتصاد مقاوتی به معنای ریاضت و سختی برای مردم نبوده بلکه مردم ما شایسته زندگی خوب و آبرومندانه هستند.

استاندار زنجان یادآور شد: خوشبختانه شاهد بارش های خوبی در سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جاری هستیم. باید از این ثروت ملی به خوبی صیانت کنیم. در همین راستا طرح آبیاری تحت فشار به میزان ۲۵ هزار هکتار برای استان پیش بینی شده که بیش از ۶۰ درصد آن انجام شده است.

درویش امیری از صیانت ۷ هزار و ۱۰۰ شغل در استان خبر داد و اظهار داشت: مشکل واحد روغن نباتی جهان نیز در آستانه تعطیلات برطرف شد و شاهد بازگشت کارگران به واحد تولیدی و دریافت حقوق و عیدی از مدیر واحد شدند.

استاندار زنجان با اشاره بهبود برخی شاخص های اقتصادی، تاکید کرد: ایجاد ۵ هزار شغل جدید مطابق آمار سازمان تامین اجتماعی، بهبود وضعیت صادرات استان و افزایش درآمدهای گمرک از موارد بهبود شرایط اقتصادی استان بوده است.

وی از قفل شدن برخی کارها در استان گفت و خاطرنشان کرد: برخی پروژه های هشت سال معطل هستند و دستگاه های مربوطه اجازه تسریع امور را نمی دهند.

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610665
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.