به گزارش ایرنا، اکبر عباسی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران به فرایند شکل گیری خانه احزاب استان زنجان در اواخر بهمن سال گذشته اشاره کرد و افزود: زنجان از نخستین استان های کشور است که خانه احزاب در آن تشکیل شده است.
وی ادامه داد: فعالیت خانه احزاب زمینه مشارکت در هدف گذاری ها، تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها که آرزوی همه احزاب سیاسی است را فراهم می کند.
عباسی اظهار کرد: هدف از راه اندازی خانه احزاب در استان، ارتقا و گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت های گروهی، تقویت تفاهم و همدلی بین احزاب و گروه های سیاسی، اجماع نظر نخبگان بر پایه منافع ملی، تقویت رابطه متقابل دولت و احزاب، ارتقای اخلاق سیاسی در همه سطوح جامعه، کارآمد سازی احزاب فعال در استان و تقویت مردم سالاری دینی و مشارکت های سیاسی حول محور منافع ملی است.
به گزارش ایرنا، 29 بهمن سال گذشته، نخستین شعبه استانی خانه احزاب کشور در استان زنجان با حضور جریان ها و احزاب سیاسی مختلف راه اندازی شد.
پس از برگزاری انتخابات، مسعود اطاعتی، فریدون خادم، عباس قنبری، حسن کریمیان، سلطان علی رفیعی، محمدعلی مسلمی، رضا قاسمپور، علی اسماعیلی و اکبر عباسی به عنوان اعضای اصلی دفتر خانه احزاب استان انتخاب شدند.
در انتخابات هیات رئیسه نیز، برای دوره نخست یک ساله، اکبر عباسی به عنوان رئیس، سلطانعلی رفیعی به عنوان نایب رئیس اول، محمدعلی مسلمی به عنوان نایب رئیس دوم، رضا قاسم پور به عنوان منشی و عباس قنبری به عنوان خانه دار خانه احزاب استان انتخاب شدند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: بر اساس قاعده موجود در اداره خانه احزاب کشور، ریاست خانه احراب استان زنجان نیز در یک دوره سه ساله، در هر سال بر عهده یک جریان سیاسی از اصلاح طلبان، اصول گرایان و مستقل ها خواهد بود.
عباسی با بیان اینکه اساس انتخابات بر رقابت است، خاطرنشان کرد: تشکل ها و طیف سیاسی فعال در سطح استان در تلاش هستند تا با ارائه لیست های انتخاباتی وارد میدان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح استان شوند.
وی افزود: در انتخابات پیش رو احزاب و تشکل های مختلف باید برنامه های خود را به معرض انتخاب بگذارند و شهروندان نیز وقت و زمان لازم را صرف کنند تا از بین برنامه های ارائه شده، بهترین ها را انتخاب کنند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: در زمان حاضر 36 حزب و تشکل سیاسی در سطح استان فعال هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.