گردشگران طبیعت زنجان در روز سیزده بدر امسال، توصیه ها و هشدارهای دستگاه های ذیربط از جمله محیط زیست را به جد جدی گرفتند و تا آنجا که ممکن بود از تخریب و آسیب رساندن به طبیعت اجتناب کردند و از همه مهمتر به ریختن زباله در دامان طبیعت 'نه' گفتند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از گردشگران طبیعت زنجان به خاطر حفظ و حراست از آب، خاک و آسیب نرساندن به درختان قدردانی کرد و گفت: 13 فروردین امسال نسبت به سالهای گذشته متفاوت بود و گردشگران تا آنجا که ممکن بود به طبیعت و گونه های جانوری زنجان آسیب وارد نکردند که این رفتار مناسب، ستودنی است.
امجد باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای عملیاتی این اداره کل در این روز از سال، به منظور حفظ و حراست از طبیعت و حیات وحش، مناطق تحت مدیریت و تفرجگاه ها را به دقت رصد کردند و خوشبختانه تا زمان حاضر هیچ گزارشی مبنی بر تخریب محیط زیست و آسیب رسانی به طبیعت (آتش سوزی و شکستن شاخه های درختان) و حیات وحش گزارش نشده است.
وی، اظهار کرد: از یک سو، ارتقا سطح آگاهی مردم زنجان نسبت به محیط زیست و از طرف دیگر توصیه و گوشزدهای مسئولان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در طی سالهای اخیر باعث شده است تا افراد در قبال حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش، حساس باشند.
باقری، افزود: هرچند در این میان عده قلیلی، زباله ها را هنگام بازگشت به شهر، در محل جا گذاشته و به همراه نیاوردند اما این زیاد به چشم نمی آمد که امید است تمیز و پاکیزه نگهداشتن طبیعت در جامعه روز به روز نهادینه تر شود و این امر مهم همچنان تداوم یابد تا محیطی عاری از زباله داشته باشیم.
مدیر روابط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان نیز گفت: در روز سیزده فروردین امسال هیچ گزارش از وقوع آتش سوزی در طبیعت زنجان به این سازمان اعلام نشد.
توکلی افزود: گردشگران طبیعت زنجان نشان دادند که به حفظ و حراست از محیط زیست علاقه مند هستند و از کارهایی که به طبیعت آسیب وارد می سازد خودداری می کنند.
یک شهروند زنجانی نیز گفت: محیط زیست متعلق به همه افراد است و هیچکس حق تخریب و تهدید آن را ندارد و اگر کسی به صورت عمدی دست به تخریب طبیعت بزند باید در مقابل سایر افراد جامعه و قانون پاسخگو باشد.
وی افزود: توزیع کیسه های زباله و چوب های هرس شده درختان از سوی برخی دستگاه های متولی حفظ و حراست از محیط زیست، موجب شد تا مردم زنجان در روز سیزده بدر نسبت به نریختن زباله در طبیعت و نشکستن شاخه های درختان، حساس تر باشند.
روح الله قربانی اظهار کرد: داشتن زندگی سالم در گرو پاکیزه بودن محیط زیست است و اگر کسی نسبت به محیط پیرموان خود بی تفاوت باشد و به تخریب و تهدید طبیعت دست بزند در واقع به زندگی دیگر افراد نیز بی توجهی کرده و باید مشمول مجازات های قانونی درنظر گرفته شده شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.