اسدالله درویش امیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت سال 96 اشاره کرد و افزود: همه ما مکلف به اجرای انتخابات در چارچوب قانون هستیم چرا که قانون، تکلیف همه اعم از مجریان و ناظران و بازرسان را در انتخابات روشن کرده است.
وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان به اندازه سر سوزن از قانون کوتاه نخواهم آمد و آنچه به مجریان انتخابات تلکیف می کنم اجرای دقیق قانون انتخابات است.
درویش امیری اظهار کرد: همه در چارچوب قانون باید از حقوق ملت در امر انتخابات حمایت کنیم و آنچه که مردم عزیز و بزرگوار در انتخابات تصمیم می گیرند، آن باید برای همه ما اصل باشد.
وی به ابلاغ منشور انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت و سران سه قوه اشاره کرد و گفت: این منشور برای همه ما اعم از مجریان و ناظران و بازرسان و همه دست اندرکاران انتخابات، فصل الخطاب است.
درویش امیری با بیان اینکه هر آنچه که در یک انتخابات اتفاق می افتد، رهبر معظم انقلاب در منشور ابلاغی انتخابات به آن پرداخته اند، افزود: در 18 بند و تبصره های این منشور، تکلیف همه روشن است.
استاندار زنجان گفت: ما به عنوان مجریان انتخابات تمام بندهای ابلاغی و تبصره های ذیل این ماده ها قانونی را به جان و دل خریدیم و اجرا خواهیم کرد و سر سوزن از اجرای این منشور کوتاه نخواهیم آمد.
وی اضافه کرد: رعایت بیت المال و نظارت و مراقبت بر هزینه های انتخاباتی، از تکالیف و وظایف استانداران و فرمانداران و مجریان انتخابات و از تکالیف شورای نگهبان، هیات های نظارت و بازرسی بر انتخابات است.
درویش امیری اظهار کرد: همه کسانی که نامی از آنها در منشور ابلاغی رهبری آمده است و به نوعی متولی بخشی از کار انتخابات هستند، به تمام معنا منشور انتخابات را بپذیرند و اجرا کنند.
وی ادامه داد: کسی حق ندارد بگوید من گوشه ای از این منشور را نخواهم پذیرفت چرا که آنچه رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند، فصل الخطاب برای مجریان، ناظران، بازرسان و بقیه کسانی است که نباید در انتخابات دخالت کنند.
استاندار زنجان بابیان اینکه اگر بخواهد رقابت های تلخ و آزار دهنده و جناح بندی ها بعد از انتخابات ادامه پیدا کند آسیبش به ملت می رسد، گفت: امیدوارم با مشارکت حداکثری مردم شاهد انتخابات پرشور باشیم و فردای روز انتخابات، روز رفاقت و همدلی ملت باشد.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های حاصل شده در عرصه اقتصادی طی سال جاری استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع پنج هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد رونق به 617 واحد تولیدی در سطح استان اعطا شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.