سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم به همین دلیل مسافرت ها با وسایط نقلیه شخصی برای خرید نیازهای شب افزایش یافته و ترافیک در جاده های ارتباطی زنجان را بیشتر کرده است.
وی به رانندگان خودروها توصیه کرد با احتیاط و دقت بیشتر و سرعت مطمئنه رانندگی و برای پیشگیری از سوانح از صحبت با تلفن همراه و سرنشینان به جد پرهیز کنند.
شیرمحمدی اظهارکرد: امسال بالای 42 درصد از تصادفات و سوانح رانندگی در جاده های این استان به علت خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده که متاسفانه صحنه های تلخ و ناگواری نیز خلق شده است.
وی افزود: لازم است رانندگان پس از 2 ساعت رانندگی، حدود 15 دقیقه خودرو را در محل امن متوقف کرده و پس از استراحت به مسیر ادامه دهند.
شیرمحمدی ادامه داد: صحبت رانندگان خودروها با تلفن همراه در مسیرهای ارتباطی، علاوه بر جریمه یک میلیون ریالی سه نمره منفی نیز برای آنها در پی دارد و به منظور جلوگیری از حوادث تلخ جاده ای، در اعمال قانون هیچگونه اغماضی وجود نخواهد داشت.
وی از رانندگان و سرنشینان خودروها نیز خواست برای حفظ جان خود از کمربند ایمنی استفاده کنند که در غیر این صورت به 600 هزار ریال جریمه محکوم خواهند شد.
شیرمحمدی تصریح کرد: رانندگان قبل از ورود به جاده، مخزن وسایط نقلیه خود را با سوخت پر کنند تا در میانه راه به دنبال پمپ بنزین و تهیه سوخت نباشند که ممکن است این کار حادثه آفرین و دردسر ساز شود.
وی یادآور شد: ساعت 3:15 روز شنبه /21 اسفند جاری/ راننده خودرو سواری پژو 405 در لاین شمالی مسیر ارتباطی زنجان - تبریز دنبال تهیه سوخت بوده که با سر رسیدن راننده خسته و خواب آلود بنز باری به زیر کشیده شده و پنج کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش ایرنا، متاسفانه 2 زن، یک مرد، یک دختربچه سه ساله و یک پسر بچه 12 ساله در این حادثه رانندگی جان باختند و زن مصدوم نیز به منظور درمان به بیمارستان انتقال یافت.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.