شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در جمع بانوان فرهیخته زنجانی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان این استان با عنوان بانوی بهار اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه مثل دیگر نقاط کشور توان دستان هنرمند و پرتوان زنان زنجانی را به نمایش گذاشت.
وی یادآورشد: حلقه مفقوده این فعالیت ها بحث عرضه و فروش کالاست که هنوز در کشور با ضعف بسیاری مواجه است.
مولاوردی اظهار کرد: ما طی تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی در خصوص صنایع دستی و بحث بازاریابی، بازار سازی و بازارداری که بسیار مهم است، قرارداد همکاری منعقد کردیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: بنا بر این تفاهم نامه در عرصه صنایع دستی،سازمان میراث فرهنگی تعهد راه اندازی 31 بازارچه فروش و خوداشتغالی در 31 استان کشور داده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون این موضوع در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد، خاطر نشان کرد: در برخی استان ها این بازارچه ها راه اندازی شده و امید می رود تا پایان خدمت دولت یازدهم بتوان چنین مراکزی در تمام استان ها راه اندازی کرد.
مولاوردی ادامه داد: امید می رود پس از راه اندازی این بازارچه ها، بتوان به شکل منطقه ای و پس از آن در سطح بین المللی با شکل گیری برند و استاندارد سازی تولیدها، محصولات بانوان را عرضه کرد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: تا جایی که امکانات اجازه بدهد، مسئولان و دولتمردان در خدمت بانوان و تلاشگران این عرصه خواهند بود.
وی اضافه کرد: باید کمک کرد تا تلاش و همتی که بانوان برای تولید چنین محصولات ارزشمند به ویژه در سطح روستاها به کار می گیرند، به ثمر بنشیند و شاهد رونق بازار باشند.
مولاوردی به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند بزرگوار این بانوان همام امام خمینی(ره) اشاره کرد و بنیانگذار کبیر انقلاب را زمینه ساز بازیابی هویت زن مسلمان در جامعه جهانی برشمرد.
وی به فعالیت های گسترده پارک بانوان و فرهنگسرای زندگی زنجان اشاره و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از استان های کشور از وجود چنین مکان ها و فضاهایی برای بانوان بی بهره هستند.
مولاوردی ابراز کرد: علیرغم اهمیتی که پارک های بانوان در توانمند سازی و شادابی بانوان دارند، هنوز این اهتمام را نمی بینیم که نسبت به راه اندازی آن توجه جدی و مطالبه ای شکل گرفته باشد.
عملیات اجرایی پارک بانوان در سال 90 آغاز و در سال 91 به بهره برداری رسید که یکی از بخش های مصوب آن احداث فرهنگسرای زندگی بود که در دهه فجر سال گذشته در مدار بهره برداری قرار گرفت.
نمایشگاه دستاورد بانوان زنجانی از 17 تا 22 اسفند برای بازدید عموم بانوان دایر است.
3001
خبرنگار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.