به گزارش ایرنا، امین شریعتی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی استان زنجان با تبیین وضعیت ستاد اربعین حسینی در سایر استان ها، افزود: با جرات می توان گفت کار خادمان ستاد اربعین زنجان با توجه به شرایط ویژه به وجود آمده در عراق، کاری در سطح کشوری بود.
شریعتی خاطرنشان کرد: امسال مسئولان، هیات های عزاداری، مساجد و گروه های مختلف کشور برای شکل گیری پیاده روی میلیونی اربعین حسینی وارد میدان خدمت رسانی شده بودند.
رئیس ستاد اربعین شمال‌غرب کشور با اشاره به وضعیت بحرانی خدمت رسانی منطقه حیدریه در زمان بازگشت زائران به کشورها و شهرهای خود، گفت: با مشاهده وضعیت موجود و در کمترین زمان ممکن ستاد اربعین زنجان با مدیریت جهادی خود موفق به بیشترین خدمات دهی به این زائران شد و این موضوع مهمی است.
وی به دومین کار بزرگ این ستاد در آن برهه زمانی حساس اشاره کرد و گفت: به طور ویژه قرار شد تا راهپیمایی مردم منحصر به مسیر نجف به کربلا نشود و مردم در سامرا نیز راهپیمایی داشته باشند، با لطف خدا و همت ستادهای اربعین شمال غرب کشور از جمله خادمان استان زنجان این موضوع به خوبی مدیریت و میسر شد.
شریعتی با بیان اینکه مردم زنجان همواره در بازه های زمانی مختلف سلحشور و افتخار آفرین بودند، گفت: اربعین امسال خادمان این استان در عراق به بهترین نحو ممکن ظاهر شدند.
وی با تاکید بر اثرات معنوی زیاد پیده روی اربعین روی مردم مختلف جهان، تصریح کرد: نباید بزرگی کار خادمان را فقط در تهیه غذای زائران و تهیه امکانات رفاهی آن دانست، بلکه همه این عزیزان با هر ملیتی، با ارائه این خدمات اثرگذاری بالاتری در زمینه معنوی بر مردم داشته اند.
رئیس ستاد اربعین شمال‌غرب کشور با تاکید بر همگرایی همه تفکرات در ستاد اربعین با هر منشی، افزود: هیچ کس نباید در برخورد با این موضوع با اهمیت، روی اختلافات سیاسی مانور داده و موجب اختلاف در یک مجموعه واحد شود.
شریعتی تاکید کرد: در طول تاریخ، سامرا به خود چنین جمعیتی نبود و این از عنایت خاصه خود اهل بیت(ع) بود، به واقع سامرا به نوعی از دست داعشی ها آزاد شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان و سایر مسئولان ستاد اربعین استان با اهدای لوح تقدیر و شال تهیه شده از پارچه پیچیده شده به دور حرم امامین عسکرین(ع) تجلیل شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.