سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال در استان زنجان فعال سازی و ۲۰ معدن غیرفعال نیز تعیین تکلیف شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال در این استان فعال سازی و ۲۰ معدن غیرفعال نیز تعیین تکلیف شد.

به گزارش جماران، ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در بخش معدن در سال ۱۴۰۰ افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۲۵۰ درصد رشد یافت.

وی اظهار داشت: صدور ۱۵ پروانه بهره برداری، ۲۳ گواهی کشف و ۲۱ پروانه اکتشاف معادن از دیگر اقدامات انجام شده بخش معدن این استان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآورشد: همچنین با برگزاری مزایده، ۳۰۳ محدوده معدنی و اکتشافی در استان تعیین تکلیف شده است.

فغفوری اخذ مصوبه موافقت هیات ماده ۲۴ مکرر در خصوص محدوده های امید بخش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، واگذاری تهیه نقشه زمین شناسی سهرورد از طریق مناقصه و اجرای بهسازی معادن منطقه خراسانلو و برگزاری مناقصه جاده پری – میانج را از دیگر اقدامات قابل توجه در بخش معدن استان در سال گذشته بیان کرد.

وی یادآورشد: این استان ۴۱۰ معدن با ذخیره قطعی بیش از ۶۳۰ میلیون تن دارد که استخراج سالیانه آن ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.    

فغفوری افزود: از مجموع معادن استان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن است که از این تعداد ۳۰ معدن در حال حاضر غیرفعال است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالانه معادن سنگ‌های تزئینی استان ۳۹۰ هزار تن است که سالانه حدود ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تن از آنها استخراج می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.