رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در خصوص معرفی نشدن شهردار زنجان گفت: با گذشت چهار ماه از روی کار آمدن شوراهای جدید، تعیین تکلیف نکردن مدیران که مردم برای انجام امور خود باید به آن‌ها مراجعه کنند، کوتاهی تلقی و ترک فعل محسوب می‌شود و مدیران حوزه‌های قضایی باید تا پایان هفته جاری در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجه را گزارش دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: تعیین‌ تکلیف نکردن مدیران، کوتاهی تلقی شده و ترک فعال محسوب می‌شود.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۲۲ آذرماه) در جلسه شورای معاونان و مدیران دادگستری استان زنجان، اظهار کرد: قضات در ارجاع پرونده به کارشناسان باید هم جانب عدالت را رعایت و هم پیگیری کنند. نظر کارشناسی به موقع به دادگاه اعلام شود و در صورت تاخیر در اظهارنظر کارشناس که باعث اطاله دادرسی می‌شود، اعمال قانون کنند.

وی با بیان اینکه دادگستری زنجان در اجرای سیاست‌ و برنامه‌های قوه‌ قضاییه توفیقات خوب و ارزشمندی به دست آورده است، افزود: با این  شرایط در برخی بخش‌ها نیازمند تلاش بیشتر هستیم که باید از فرصت باقی مانده تا پایان سال استفاده بهینه کرد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که برابر گزارش‌های دریافتی در برخی حوزه‌ها و روستاها، شهردار و دهیار هنوز انتخاب نشده است، ادامه داد: با گذشت چهار ماه از روی کار آمدن شوراهای جدید، تعیین تکلیف نکردن مدیران که مردم برای انجام امور خود باید به آن‌ها مراجعه کنند، کوتاهی تلقی و ترک فعل محسوب می‌شود و مدیران حوزه‌های قضایی باید تا پایان هفته جاری در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجه را گزارش دهند.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: در راستای دفاع از حقوق عامه، مدیران حوزه‌های قضایی موضوعات و اتفاقات مهم حوزه خود را سریع و دقیق به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دادگستری زنجان انعکاس و گزارش دهند. همه فرآیند رسیدگی و ابلاغ پرونده‌های حصر وراثت در شورای حل اختلاف زنجان الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: انتظار از مدیران حوزه‌های قضایی، اجرای دقیق سیاست‌ و برنامه‌های قوه‌ قضاییه است، بنابراین در سایر موضوعات باید به سمت الکترونیکی کردن اقدامات جلو رفت.

وی با اعلام اینکه شورای حل اختلاف استان در امر سازش پرونده‌ها، رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است، خاطرنشان کرد: قضات محاکم نیز باید نسبت به سازش  پرونده‌ها در کنار شورای حل اختلاف تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.