مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افزایش فروش مجازی صنایع دستی این استان در ایام کرونا خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های فروش دستی در بازارچه ­ها و مغازه ­های حوزه صنایع‌دستی استان کاهش‌ اما فروش از طریق فضای مجازی در این ایام به شدت افزایش‌یافته است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، امیر ارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جامعه صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان زنجان برای ارائه محصولات خود از فضای مجازی استفاده کردند و مردم برای خرید از این طریق ارتباط خوبی برقرار کردند که اکنون صنعتگران به‌صورت تخصصی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر تعدادی از صنعتگران حوزه ملیله، مس، چاقو و چرم  در زنجان که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استان‌ها و کشورهای خارجی ارسال می‌کنند که در این حوزه موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: رویکردی که در این شرایط فعالان این حوزه در پیش گرفتند، ورود به بازار فروش مجازی بود تا از این طریق بتوانند تولیدات و محصولات صنایع‌دستی خود را به دست مشتریان و علاقه‌مندان برسانند.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های آموزش‌های حضوری و تعطیلی بسیاری از دوره‌های آموزشی، علاقه مندان در استان زنجان از آموزش‌های کوتاه‌مدت صنایع‌دستی برخوردار شدند.

ارجمند با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.