سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نسبت به تغییرات جوی هشدار داد.

سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نسبت به تغییرات جوی و رنگ نارنجی ( جهت آمادگی) اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی این استان به کشاورزان هشدار داد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، در اطلاعیه ای که روز سه شنبه به همین منظور صادر شد، آمده است: با توجه به بارش برف از عصر چهارشنبه ( اول بهمن تا اواخر وقت پنجشنبه دوم بهمن) و کولاک برف طی این مدت وکاهش محسوس دما (از پنجشنبه دوم بهمن تا یکشنبه پنجم بهمن) و یخبندان در اغلب مناطق استان، کشاورزان تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی را بعمل آورده و موارد توصیه شده را رعایت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: کشاورزان و دامداران در این مدت محافظت از ماشین آلات، تاسیسات کشاورزی، بویژه گلخانه‌ها و انبارها، محافظت از نهال‌ها و درختان جوان در برابر سرما، انتقال دام از واحدهایی که مقاوم سازی نشده اند به مکان های امن، ایجاد بستر مناسب در دامداری ها با استفاده از کاه و کلش، تهیه خوراک پرانرژی برای دام ها،خودداری عشایر و دامداران از عبور در ارتفاعات را مدنظر قرار داشته باشند.

تهویه و تنظیم دما و جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل سالن ها، عایق بندی تاسیسات و سیستم آب مصرفی واحدها و ذخیره آب آشامیدنی، خودداری از استقرار کندوها در ارتفاعات و کنار جاده ها، عایق بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلنی ها، شکستن یخ آب سطح استخرها در مناطق سردسیر از دیگر موارد توصیه شده به کشاورزان و دامداران در شرایط جوی نامساعد است.

اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وقوع بارش برف روز چهارشنبه و کاهش محسوس دما از روز پنجشنبه هفته جاری، اعلام کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی دوم بهمن ماه میزان کاهش دما نسبت به روز اول بهمن ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت که این وضعیت تا صبح یکشنبه هفته آینده با یخبندان سراسری ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.