مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از برداشت 240 هزار تن انگور از تاکستان های این استان خبر داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال قریب به ۲۴۰ هزار تن انواع محصول انگور از سطح تاکستان‌های این استان برداشت شد.

به گزارش جماران، مظفر یوسفی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان انگور از سطح زیرکشت ۱۶ هزار هکتاری حاصل شد و با پیش بینی های صورت گرفته از سوی جهادکشاورزی استان زنجان، تطبیق داشت و در واقع عملکرد تولید این محصول نسبت به پارسال بالاتر بود.           

وی با بیان اینکه برداشت انگور از تاکستان‌های زنجان از اویل شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه می‌یابد اظهار داشت: ۱۱ هزار هکتار از تاکستان های استان زنجان با تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن مربوط به شهرستان های ابهر و خرمدره می باشد و پنج هزار هکتار مابقی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است.  

یوسفی پور با اشاره به اینکه انگور از مهم‌ترین محصولات تولیدی استان زنجان است و مردم زنجان نیز رغبت بیشتری به خرید این محصول دارند، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد انگور تولیدی استان زنجان به ‌صورت تازه ‌خوری مصرف شده و ۹۰ درصد مابقی نیز تبدیل به کشمش تیزآبی می‌شود.

وی افزود: با توجه به خنک بودن هوا در تابستان امسال و همچنین عملکرد بالای انگور در زنجان، رسیدگی به این محصول در حد نرمال نبود و سبز بودن و بی وقت خشک شدن آن نیز موجب پایین آمدن کیفیت فرآوری و همچنین نارضایتی بهره برداران شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: فخری، شاهانی، یاقوتی، قره اوزوم (انگور سیاه)، عسگری، بیدانه سفید و قرمز از جمله ارقام انگور تولیدی این استان می‌باشد که عسگری، بی دانه قرمز و بی دانه سفید (کشمشی) بیشترین ارقام را تشکیل می دهد.

یوسفی پور با بیان اینکه در حال حاضر قریب ۳۵ هزار بهره بردار باغی در سطح این استان وجود دارد که عمده این بهره برداران نیز باغ انگور دارند، افزود: بخشی از انگور تولیدی این استان به صورت تازه خوری به استان های همجوار و عمدتا  به تهران صادر می شود اما کشمش تولیدی علاوه بر مصرف داخلی به برخی از کشورهای خارجی ازجمله روسیه نیز بارگیری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.