مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون 70 درصد مدارس این استان در روستاها قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به وضعیت نامتقارن در پراکندگی دانش‌آموزان سطح این استان گفت: هم اکنون ۳۰ درصد مدارس استان در شهرها و ۷۰ درصد مابقی در سطح روستاهای استان قرار دارد، در حالی که ۷۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در شهرها متمرکز شده است.

به گزارش جماران، ابراهیم رفیعی افزود: هم اکنون در شهرک‌های حاشیه نشین گلشهر کاظمیه، پونک و الهیه زنجان در ارتباط با فضای آموزشی مشکلاتی وجود دارد که توجه مسؤولان به این موضوع مهم ضروری است.

وی اضافه کرد: باید نگاه تخصصی به مسائل آموزش و پرورش وجود داشته باشد چرا که در بعضی نقاط استان کمبود فضا و در بعضی از نقاط دارای فضای مازاد هستیم که در این زمینه باید از ظرفیت های بودجه ای در حل مسائل استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس از اعضای شورای آموزش و پرورش استان درخواست می شود برای تکمیل آموزشگاه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد به ویژه در برخی از مناطقی که به آنها نیاز مبرم احساس می شود، مساعدت ویژه‌ای در تامین اعتبارات انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت ثبت نام دانش‌آموزان زنجانی در مدارس نیز اظهار داشت: تاکنون آموزش و پرورش استان در این بخش رتبه 2 کشوری را در اختیار دارد که این موضوع نشان دهنده وجود نظم و برنامه آموزش و پرورش استان در پیشبرد کارها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد:  طبق برنامه ریزی انجام گرفته چهار  کارگروه پوشش تحصیلی، تولید محتوا و سواد رسانه های، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سلامت و امور بهداشتی از از ابتکارات استان در اجرای پروژه مهر امسال است.

وی، با اشاره به برنامه ریزی استان برای بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت های مختلف در شرایط مختلف کرونایی گفت آموزش و پرورش این استان  برای وضعیت سه گانه  قرمز، زرد و سفید سناریوهای مختلفی با جزئیات دقیق پیش ‌بینی کرده و مطابق با شرایط برنامه ریزی خواهد کرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: این اداره کل با کارهای انجام شده طی چهار ماهه گذشته رتبه های اول و دوم کشوری را در حوزه های مختلف کسب کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: در پرسش مهر ریاست جمهوری امسال نیز آموزش و پرورش استان زنجان موفق به کسب رتبه اول کشوری شد و همچنین در پروژه مهر که در واقع تمامی اقدامات در راستای بازگشایی مطلوب مدارس  را شامل می شود، نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.