عبدالله جعفری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، افزود: با توجه به ابلاغیه های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید گندم تولیدی کشور و استان توسط شبکه‌های خرید دولتی و غیردولتی دارای مجوز و تحت نظارت اداره کل غله انجام می شود.

وی اظهار داشت: با اشخاصی که موارد ابلاغی را در این خصوص رعایت نکنند برابر قوانین و مقررات موجود برخورد و گندم‌های خریداری شده نیز به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم در سال جاری ۲۵۰۰ تومان تعیین شده که برای گندم‌های دارای افت کمتر جایزه پاکی تعلق گرفته و بیش از این مبلغ خریداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده مراکز خرید دولتی در سطح استان پیش بینی شده و گندم تولیدی کشاورزان را در سریعترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد. 

به گزارش ایرنا، امسال بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است و پیش بینی می شود با افزایش بارش ها ۲ برابر نیاز استان، محصول گندم برداشت شود.  

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال زراعی گذشته  نیز (مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ ) بالغ بر ۴۳۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.