حجت‌الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: می‌توان مصالح و اقلام مورد نیاز را در اختیار روستاییان قرار داد و در عملیات اجرایی از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شد.
وی با بیان اینکه هیچ کاری در منابع طبیعی بدون مشارکت مردم انجام نشود، افزود: حتی اگر با کمترین مشارکت باشد نیز اثربخش بوده و نتایج آن در یک یا ۲ سال آینده مشاهده می‌شود.
حجت‌الاسلام خاتمی با قدردانی از فعالیت‌های منابع طبیعی و بخش‌های مختلف و با تاکید بر انعکاس خبری و رسانه‌ای اقدامات منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: ارائه گزارش اقدامات به مردم، توصیه امام خمینی(ره) است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: انعکاس فعالیت‌ها یک فرهنگسازی است و سبب دلگرمی مردم به نظام و علاقه‌مندی به انقلاب اسلامی می‌شود.
وی افزود: تمام اقدامات توسط دستگاه‌های مختلف در مجموع، زحمات و خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است.
حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: تمام پروژه‌ها و طرح‌های روستاهای استان زنجان بعد از انقلاب ساخته شده که این‌ها از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع تخلف در تصرف اراضی ملی، اظهار داشت: اگر تخلفی صورت گرفت، ابتدا باید مدیر مجموعه پاسخگو باشد.
وی با قدردانی از قلع و قمع‌های صورت‌گرفته در شهرستان طارم برای رفع تصرف اراضی ملی، خاطرنشان کرد: اقدامات باید به‌موقع و قبل از گسترش تخلف صورت پذیرد.
حجت‌الاسلام خاتمی افزود: 
با توجه به چهار برابر بودن دام‌های استان با توجه به ظرفیت مراتع، فرهنگسازی برای جلوگیری از چَرای زودرس دام‌ها یک ضرورت بوده و نیازمند برنامه‌ریزی است که در این زمینه روستاییان باید توجیه شوند.

اعتبارات صندوق توسعه ملی افزایش یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز گفت: یکی از محورهای مهم این اداره کل، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است که طی ۲ سال گذشته، اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای این محور جذب شده است.
خلیل آقاجانلو اظهار داشت: اعتبارات دریافتی از صندوق توسعه ملی در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال نسبت به سال ۹۷ افزایش یافت.
وی افزود: سال گذشته هشت طرح آبخوانداری اجرا شد و در سال ۹۷ نیز سه طرح، تکمیل شد.
آقاجانلو با بیان اینکه منابع طبیعی، هیچ زمینی را برای ساخت مسکن به اشخاص واگذار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: واگذاری اراضی برای ساخت مسکن فقط با درخواست بنیاد مسکن به عنوان متولی مسکن روستایی و یا راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت مسکن شهری صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: واگذاری زمین فقط توسط منابع طبیعی نیست بلکه درخواست‌ها در کمیسون‌های مربوطه و با حضور سایر دستگاه‌های مرتبط، بررسی و اعلام نظر می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: یگان حفاظت این اداره کل به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و هرگونه تصرف در اراضی ملی را رصد می‌کند.
وی افزود: گشت‌های یگان حفاظت، تصرف‌ها را در صورت مشاهده به یگان گزارش کرده و سالانه پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل می‌شود.
آقاجانلو اظهار داشت: اراضی ملی، ثروت و سرمایه تمام مردم بوده و هرگونه تصرف در آن تخلف است که منابع طبیعی با همکاری دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع تصرف‌ها اقدام می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.