علیرضا جزء قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع بارندگی ها، حجم بارش به حدی رسید که منجر به تخریب تاج سد طبیعی و سرریز آب و در نتیجه تخریب ۳۰۰ متر از لوله گذاری و تاسیسات خط انتقال آب چشمه کوثر و همچنین مسیر دسترسی به این چشمه شد.

به گفته وی، با وقوع این حادثه و به منظور استمرار خدمات آبرسانی به شهروندان و کاهش اثرات ناشی از سیلاب، شرکت آبفا استان زنجان با استفاده از منابع آب جایگزین اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به شهروندان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در زمان حاضر روند آبرسانی به مشترکان در شهر آببر به حالت عادی برگشته است.
جزء قاسمی اظهارداشت: هم اکنون قنات آب جایگزین در شهر آببر جوابگوی نیاز آب مصرفی این شهر است.
وی ادامه داد: عملیات راه اندازی اضطراری خط انتقال کوثر به زودی و در کمترین زمان ممکن تکمیل می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از شهروندان خواست؛ به شایعات توجهی نداشته باشند و ضمن رعایت الگوی مصرف، اخبار را فقط از این شرکت پیگیری کنند.
جزء قاسمی با اشاره به افزایش مصرف آب مشترکان آببر طی چند روز گذشته گفت: آب سالم، بهداشتی و پایدار در این شهر برقرار بوده و جوابگوی نیاز شهروندان است.
وی تاکید کرد: با توجه به استفاده از منابع آب جایگزین و بنا به دستور ستاد مدیریت بحران شهرستان طارم، فعالیت همه کارواش ها، قالی شویی ها و فعالیت هایی که مصارف غیر ضروری آب را به دنبال دارند در شهر آببر ممنوع اعلام شده است تا در مصرف آب نهایت صرفه جویی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مبلغ خسارت وارد شده به تاسیسات آبرسانی چشمه کوثر توسط کارشناسان در دست بررسی است که باید با تخصیص به موقع منابع مالی، این خسارت ها بازسازی و تاسیسات آسیب دیده به چرخه تولید و خدمات رسانی باز گردانده شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.