به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه جمع‌بندی نشست مشترک نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اعضای ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس استان زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد، گفت: زنجان در بحث طرح غربالگری کرونا استان پیشرو بوده و تا به امروز نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی در شرایط کنونی، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است، افزود: معتقدیم بحث آموزش یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در چنین شرایطی، در روند بهبود اوضاع نقش ارزنده‌ای ایفا کند، به همین خاطر اقدامات لازم در حوزه آموزش سلامت توسط کارشناسان امر انجام گرفته تا مردم بیش از پیش به آگاهی لازم در این زمینه دست یابند.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که توانسته است در زمینه جلوگیری از ازدحام افراد در مراکز درمانی با اجرای طرح غربالگری عملکرد موفقی داشته باشد، تصریح کرد: یکی از اقدامات سنجیده‌ای که در استان انجام شد، بحث آزمایش تست کرونا به صورت سرپایی بود که خوشبختانه این اقدام از هفتم فروردین‌ماه در استان انجام شد.

حقیقی با یادآوری اینکه از افرادی که به صورت سرپایی تست کرونا به عمل آمد فقط تست کرونای ۳.۸ درصد مثبت بود که منجر به بستری در بیمارستان‌ها شد، ادامه داد: آمار حاکی از آن است که در حدود ۸۰ درصد از افرادی که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند، بهبود یافته‌اند که بی‌تردید تست غربالگری کرونا نقش استراتژیکی در مدیریت این بیماری داشته است.

اقدامات بدیعی در حوزه اطلاع‌رسانی انجام شده است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت آگاهی‌رسانی، اقدامات بدیعی در حوزه اطلاع‌رسانی انجام شده است.

پرویز قزلباش افزود: یکی از اقدامات استان که به صورت مشترک با سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود، مستندسازی طرح پایلوت تیت سرپایی غربالگری کرونا است.

وی از تشکیل ستاد دانشگاهی کرونا در ۱۱ بهمن‌ماه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: زنجان جزو استان‌هایی بود که در همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در کشور و حتی قبل‌تر از آن اقدامات قابل قبولی را برای پیشگیری از شیوع این بیماری انجام داد و در همین راستا ۱۲ بهمن‌ماه سال گذشته اولین جلسه استانی خود را تشکیل داد.

قزلباش با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، بحث آموزش و اطلاع‌رسانی، یکی از رویکردهای استان در این راستا بوده است، ادامه داد: یکی از اقدامات ارزنده در حوزه اطلاع‌رسانی، تاسیس استودیو سلامت در استان بود که باعث شد تا روزانه حدود ۵ ساعت گفت‌وگو مستقیم مدیران و کارشناسان با مردم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با یادآوری اینکه تعاملات سازنده استان با سازمان بهداشت جهانی منجر به ارائه پیشنهاد ساخت مستندی مشترک در زمینه طرح غربالگری آزمایشگاهی بیماران سرپایی شده است، اظهار کرد: علاوه بر این مقرر شده است این تعاملات در زمینه تکمیل نرم‌افزار رصد بیماران بستری و غربالگری شده نیز عملی شود.

قزلباش خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی زمینه‌ای را فراهم کرد تا از مراکز ۸ و ۱۴ زنجان بازدید به عمل آمده و مهمانان در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.