محسن داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کمک های این نهاد به افراد نیازمند افزود: بر اساس تبصره ۱۴ مصوبه ‌مجلس، افرادی که با توجه به شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند می‌توانند بصورت موقت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرند.
وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات کمیته امداد در زمینه حمایت از نیازمندان کمک به پرداخت اقساط معوقه وام‌های خود اشتغالی است که افراد تحت پوشش کمیته امداد در راستای توانمندسازی دریافت کرده‌اند.
داودی تاکید کرد: با کمک ۱۲ مراکز نیکوکاری این نهاد تاکنون ۳میلیارد ریال در راستای تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی هزینه کرده است.
رییس کمیته امداد ابهر اظهار داشت: تهیه و ‌توزیع سبدهای غذایی به میزان ۵۰۰ سبد و توزیع ۲۸۰ کیلو گوشت قربانی از دیگر کمک‌های این کمیته با همکاری خیران در بین نیازمندان تحت پوشش ‌و اقشار آسیب پذیر که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند، در این روزهای کرونایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد بیش از ۸۵ درصد نیازمندان جامعه را تحت پوشش قرار داده و کمک‌های مردمی را براساس برنامه‌های هدفمند، جامع و کارشناسی شده در قالب طرح‌های مختلف به دست محرومان جامعه می‌رساند.
این مسؤول ادامه داد: از مردم نیکوکار و خیر در خواست داریم صدقه ها و ‌نذرهای خود را بصورت الکترونیکی و کدهای USSD به حساب این سازمان واریز کنند تا به دست نیازمندان که در بحران کرونا بسیار آسیب پذیر هستند برسد.
داودی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، یاد آور شد: هر سال زکات فطریه مردم روزه‌دار شهرستان در صندوق‌های تعیین شده در مساجد ‌و سطح شهر جمع آوری شده و در همان روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز می‌شود.
وی با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری در راستای اجرای رزمایش مواسات مومنانه، ابراز کرد: امیدواریم به لطف الهی و با همدلی مردم نیکوکار و خیر شهرستان بتوانیم مشکلات نیازمندان که در این روزهای کرونایی بیشتر شده است را مرتفع سازیم و با همدلی و ایثار این ویروس منحوس را شکست دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.