دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایرنا، در  ارتباط با وضعیت غربالگری سلامت  استان افزود: در زمان حاضر از مجموع افراد غربالگری شده ۱۵ هزار و ۷۳۶ نفر به عنوان افراد مشکوک شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد چهار هزار و ۹۹۶ نفر به پزشک ارجاع داده و به ۲ هزارو ۸۹۸ نفر نیز توصیه شده که در منزل با به کارگیری نکات بهداشتی نسبت به مراقبتهای  لازم از خود اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: از مجموع افراد شناسایی شده مشکوک، ۵۵۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته استان ارجاع داده شده اند و علاوه بر آن پنج هزار و ۸۳۰ نفر دیگر نیز به این نوع مراکز مراجعه کرده اند.

به گفته رییس ستاد استانی مدیریت کرونا در استان زنجان، از مجموعه افراد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته استان نیز ۵۴۵ نفر برای دریافت خدمات بستری به بیمارستان ها معرفی شده اند.

وی، مجموع افراد قرنطینه شده این بیماری در استان را تا کنون ۱۴ هزارو ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۶۴۶  نفر را افراد وارد شده به این استان و بیش از هفت هزار نفر را نیز افراد آلوده و مشکوک استان تشکیل می دهد.

قزلباش خاطرنشان کرد: در مجموع همراهی مردم در روز طبیعت بی نظیر بود اما در زمان حاضر نگرانی و خطر با توجه به طولانی شدن بیماری کرونا، خستگی مردم در منازل  و حرکت آنان به سمت تغییر رفتار است.

وی اظهار داشت: این موضوع غیرطبیعی نیست، به دلیل آنکه روند طولانی مدت در منزل خطراتی از قبیل عدم رعایت فاصله اجتماعی را به دنبال دارد که بر اساس اعلام دولت برنامه تعطیلی ها و منع ورود خودروها و مسافران به داخل شهرها تداوم خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بنابراین از عموم مردم درخواست می شود همچنان در این ایام مشارکت فعالانه داشته و با ماندن در خانه در قطع زنجیره این بیماری کمک حال متولیان امر به ویژه دست اندرکاران بهداشت و درمان کشور باشند.

وی یادآوری کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی به قطع  زنجیره بیماری، عموم مردم را با مشکل جدی مواجه خواهد  کرد و در این میا ن دارویی برای درمان بیماری مورد تایید نشده است چراکه داروها پس از کار آزمایی بالینی و طبق پروتکل مشخص مورد بررسی و سپس مورد استفاده قرار می گیرد.

قزلباش با اشاره به کمک و مشارکت شرکت ها در تامین لوازم مورد نیاز بیمارستانی افزود: وظیفه اصلی شرکت‌ها ادامه تولید به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و جدیت  بیشتر برای انجام و تحقق این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شرکت‌های فعال در استان کمک‌های خوبی به این واحد دانشگاهی داشتند و به عنوان نمونه  ایران ترانسفو  حدود یک میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی کمک کرد و  برخی شرکت‌های فعال در صنوف مختلف نیز کمک‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی را ارائه کردند که جای تقدیر دارد، اما همراهی نقش آفرینی شرکت‌های ملی بیش از انتظار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.