خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بی‌بدیل و تاثیرگذاری در ایجاد بسیج عمومی برای پیشگیری فردی و جمعی از ابتلا به بیماری کرونا ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های مکتوب، مطبوعات محلی، فضای مجازی و به‌ویژه صداوسیما به صورت فعالانه در استان، حضور پیدا کردند و بخش قابل توجهی از برنامه‌های خود را برای حفظ آرامش و سلامت جامعه به این موضوع اختصاص دادند.

مرادی نافچی افزود: خواهش و انتظار مسؤولان از اصحاب قلم، رسانه، هنرمندان، روحانیان و مدیران مسؤول، همراه کردن مردم با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است تا به عنوان اولین استان، صفر شدن شمار ابتلا به بیماری کرونا در زنجان را جشن بگیریم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها فضای اعتماد، آرامش و طمانینه را به جامعه هدیه داده و اقناع‌سازی، اعتمادسازی، تبیین عالمانه توجیه لازم برای رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان را در جامعه ایجاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه همراهی و همکاری مردم این استان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، خوب بوده است، گفت: هدف مهم در اجرای این طرح، کاهش تماس‌ها و قطع زنجیره انتقال است تا بتوانیم پیشگیری را سرعت داده و مخاطرات بیماری را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: جلوگیری از برگزاری اجتماعات در حوزه‌های مختلف، عدم خروج مردم از منزل به‌ویژه در روز طبیعت، حذف ترددهای غیرضروری درون استانی و بین استانی در اجرای این طرح از مردم مورد انتظار است.

مرادی نافچی، رویکرد اصلی طرح را حذف ترددهای غیرضروری خواند و افزود: توصیه‌ها در راستای حفظ سلامت شهروندان است.

وی تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به چند دستگاه، محدود نمی‌شود و از مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با نهایت توان، همراهی لازم و کافی را با مجریان طرح داشته باشند.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اقدامات پویش‌های مردمی در راستای علاقه‌مندی و نوع‌دوستی، گفت: پویش ها مجوز حساب را در شهرستان‌ها از فرمانداری‌ها و در استان از امور اجتماعی استانداری اخذ کنند.

وی اظهار داشت: طرحی در سطح کشور و استان تهیه شده که تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، نقاط تفریحی و سیاحتی در روز طبیعت (۱۳ فروردین) تعطیل خواهند بود و شهروندان از مراجعه به این مکان‌ها خودداری کنند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی نیز ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ملزم به حضور و نظارت ناظران بهداشتی شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.