حجت الاسلام علیرضا بهبودی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید افزود: متاسفانه برخی معتقد هستند به خاطر کنترل انتقال این بیماری، باید از امور شرعی اموات کرونایی صرف نظر کرد
که با توجه بیانات مقام معظم رهبری مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود.
حجت الاسلام بهبودی تصریح کرد: در مورد فوت شدگان این بیماری منحوس، باید طبق فتوای ولی فقیه ضمن رعایت نکات بهداشتی، آداب شرعی را کاملا رعایت کنیم.
وی تاکید کرد: طلاب و اساتید مانند همه جهادگران عرصه مبارزه با کرونا در کنار مدافعان جبهه سلامت، پای کار هستند.
مسؤول اداره تبلیغات اسلامی اظهار داشت: طی فراخوانی که به عمل آمد، بیش از ۴۰ نفر از اساتید و روحانیان بسیجی حوزه علمیه و روحانیون جهادی مستقر در شهرستان، اعلان آمادگی کرده و هم اکنون با حضور در بیمارستان امدادی به امور شرعی تغسیل، حنوط، کفن و نماز اموات مرحوم شده در اثر این بیماری می پردازند که به یقین اجر و پاداش آنها نزد خداوند رحمان محفوظ خواهد بود.
وی ادامه داد: روحیه جهادی روحانیان حسب وظیفه شرعی در حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، کارهای عمرانی، خدمت رسانی، انجام امورات و تجهیز جانباختگان، مسبوق به سابقه است و این روزها نیز به تکلیف عمل خواهند کرد.
حجت الاسلام بهبودی در پایان از زحمات کادر پزشکی، پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستان ها و نیروهای مردمی حاضر در صحنه تقدیر و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همه مردم و رعایت نکات بهداشتی ‌و ماندن در خانه ریشه کنی هرچه سریعتر این بیماری منحوس را شاهد باشیم.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از آغاز شیوع بیماری کرونا در این استان یک‌هزارو ۱۸۳ نفر در مراکز درمانی بستری که تاکنون بخش عمده‌ای از این تعداد ترخیص شده‌اند و در زمان حاضر ۳۵۹ بیمار تحت مراقبت‌های لازم قرار دارند و مجموع بیماران مبتلا به کرونا در این استان تاکنون به ۴۱۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.