فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت استان بابیان اینکه با همراهی مردم می توان بر بزرگترین بحران‌ها فایق آمد افزود: نوروز سال گذشته برای مقابله با سیل مدیریت صحیحی در استان صورت گرفت و باید امسال هم با توجه به شرایط جوی همه مدیران آماده مواجهه با هر بحرانی باشند.
وی به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و یادآورشد: صداوسیمای مرکز زنجان در امر اطلاع رسانی و آموزش سنگ تمام گذاشته است و امیدواریم با اطلاع رسانی خوب رسانه ها در طرح غربالگری کرونا نیز مردم به اهمیت این موضوع پی ببرند و در آن ثبت نام کنند.
استاندار زنجان گفت: با پویش در خانه ماندن امسال از ۲۵ اسفندسال گذشته تا اول فروردین امسال ۳۶۲ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد کردند که در مقایسه باسال قبل که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بوده است ۹۰ درصد کاهش دارد.
وی اجرای طرح غربالگری کرونا برای قطع زنجیره انتقال و کاهش مراجعات به بیمارستانها را بسیار مهم دانست و افزود: عملکرد استان زنجان بسیار خوب بوده است و تا به امروز از ۶۴۵ هزار نفری که در این طرح ثبت نام کردند ۹ هزار و چهار نفر مشکوک بوده اند و پس از بررسی وضعیتشان فقط ۱۹۳ نفر به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شدند و مابقی یا مشکلی نداشتند و یا اینکه توصیه شده در منزل مانده و استراحت کنند.
حقیقی تاکید کرد: نباید در مقابله با کرونا غفلت کرد و حتما باید توصیه های بهداشتی را جدی گرفت و مردم بدانند هر چقدر بیشتر رعایت کرده و در منزل بمانند زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص خواهیم شد.
استاندار زنجان از مردم خواست به برنامه های استودیو سلامت که روزانه از طریق صداوسیمای مرکز استان آمار و اطلاعات و برنامه های آموزشی پخش می کنند توجه کنند.
حقیقی از فرمانداران و بخشداران و دهیاران خواست به دقت به وظایف خود در مواجهه با بحران و کنترل کرونا عمل و با استفاده از تجربیات سال قبل نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنند.

در این جلسه تعدادی از اعضا به صورت حضوری و برخی دیگر از مدیران و فرمانداران بصورت ویدیو کنفرانس گزارش هایی از وضعیت مناطق تحت مدیریت خود ارایه دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.