بسیجیان مخلص و بی ادعا، بی هیچ چشمداشت و با رعایت موازین و اصول بهداشتی و عمل به توصیه ها و هشدارها، مبادرت به ضدعفونی و گندزدایی معابر، امکان شهر و روستایی زنجان می کنند که این اقدام آنان قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: همه مردم باید سهم و نقش خود را در مقابله با بیماری ویروس کرونا ایفا کنند و به همین منظور نیروهای بسیج و سپاه نیز وارد کارزار شده‌اند تا سهمی در ریشه کنی این ویروس داشته باشند.  

سرهنگ محسن سهندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن شهر و روستاهای شهرستان زنجان از ۱۷ روز قبل از سوی ۴۰ گروه جهادی آغاز شده است و تا ریشه‌کنی این ویروس ادامه خواهد یافت.

وی به وظیفه اجتماعی و ذاتی بسیج در تمامی عرصه های مورد نیاز اشاره کرد و اظهار داشت: ضدعفونی و گندزدایی معابر به‌ ویژه در مناطق پر تردد با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،  امری ضروری و اجتناب‌ ناپذیر است و به همین خاطر سپاه و بسیج با همکاری و تعامل شهرداری و سازمانهای دخیل در این امر بسیار مهم، در اقدامی جهادی از ساعت ۱۶ تا ۲۴  شب این عملیات را انجام می دهند که در برخی نقاط تا ساعت سه بامداد نیز به درازا می کشد.

سهندی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان زنجان در قالب ۴۰ گروه سازماندهی شده و کار خود را نسبت به ضد عفونی و گندزدایی محلات آغاز کرده اند و هر شب در محلات مختلف شهر فعالیت مقابله ای خود را انجام می دهند، افزود: برای سمپاشی و ضد عفونی کردن محیط های مورد نظر در سطح شهر، ۲۰ دستگاه از ماشین آلات تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) و ناحیه زنجان و همچنین بیش از ۱۰ موتورسیکلت به کار گرفته می شود.

وی اظهار داشت: معابر عمومی، محله ها و محورهای پرتردد، مساجد و بقاع متبرکه، عابر بانک ها، سوپر مارکت های بزرگ، جایگاه های سوخت و روستاهای بزرگ از جمله مکان های مورد هدف برای ضد عفونی و گندزدایی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.

سهندی یادآور شد: بازار زنجان نیز از سوی نیروهای سپاه و بسیج شهرستان زنجان در قالب سه گروه جهادی به صورت روزانه مورد ضدعفونی قرار می‌گیرد تا از شیوع و انتقال ویروس کرونا به مردم جلوگیری شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.