سرهنگ ایرج خانی پور شامگاه روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: متهم دستگیر شده با انتشار مطالب کذب و شایعه پراکنی در فضای مجازی در بین مردم این استان ایجاد دغدغه و نگرانی کرده بود.
وی با بیان اینکه این متهم به منظور اعمال قانونی تحویل مرجع قضایی شد، اظهار داشت: این فرد خاطی از صحت و سقم خبر بی‌اطلاع بوده و با اتکا به شنیده‌ها از سایر شهروندان، اقدام به درج این خبر کذب کرده بود.

خانی پور، افزود: با توجه به اخبار داغ بیماری کرونا در سطح کشور و استان و نظر به فعالیت برخی عناصر فرصت طلب با پخش شایعه و اخبار کذب به منظور ایجاد هراس در بین عموم مردم، پلیس فتای زنجان با پایش مستمر و شبانه روز، اخبار مربوطه را رصد و در صورت مشاهده مطالب کذب و دروغین و انتشار شایعات، متخلفان را شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

رویه پلیس فتا در برخورد با متخلفان بارگذاری هر گونه شایعه و اخبار کذب در فضای مجازی در مرحله اول بیان تذکر و ارشاد مبنی بر حذف مطالب و عدم تکرار است که طی روزهای اخیر در این راستا سه متخلف شناسایی و ضمن احضار به مقر پلیس، مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.

افراد احضار شده، با اظهار ندامت و با اذعان به عدم آگاهی از قوانین و مقررات و عدم اطلاع از فعل مجرمانه خود نسبت به حذف مطالب منتشره در فضای مجازی اقدام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.