این روزها اجرای نمایش های پانتومیم ساسان قجر در موضوعاتی مثل در خانه ماندن ، شستن دست ها و تلاش پرستاران برای نجات بیماران در شبکه های اجتماعی بین کابران دست به دست و در صفحات متعدد اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

او روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کسی به من نگفت که چنین کارهایی را تولید کنم، من این کار را از روی وظیفه ای که که دارم انجام داده ام و کاملا خود جوش بوده است. شاید از 10 نفر روی 2 نفر اثر بگذارد و همین برای من کافی است.

وی ادامه داد: من معتقدم در این شرایط هر یک از افراد که صاحب حرفه و نقشی در جامعه هستتند باید به اندازه توان و وسع خود کارهایی انجام دهند تا مردم را به رعایت توصیه های بهداشتی ترغیب کنند.

قجر به جدی نگرفتن بیماری کرونا از سوی برخی از افراد در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: من معتقدم ما به یک بررسی روانشناسی درجامعه نیاز داریم، اینکه چرا عده ای از مردم با وجود این همه هشدار، هنوز قضیه را جدی نگرفته اند، باید مورد واکاوی قرار گیرد.

این هنرمند تئاتر خطاب به شهروندانی که توجهی به توصیه ها ندارند، گفت: می خواهم به این عزیزان بگویم که اولین ضربه را از بی توجهی ها، خودمان می خوریم، باید به فکر بچه ها باشیم، اگر به فکر عزیزانمان در خانواده باشیم آن وقت می فهمیم که باید این بیماری را جدی بگیریم.

وی به اقدامات خودجوش برخی شهروندان در شهرها و روستاهای مختلف کشور برای مهار کرونا اشاره کرد و افزود: امروز همه ما در فضای مجازی حرکات برخی شهروندان در کشورهای مختلف را  نیز در شرایط قرنطینه می بینیم، مثلا یکی روی بالکن خانه اش برای مردم موسیقی اجرا می کند، این کارها در تقویت روحیه جمعی خیلی تاثیر دارد.

قجر خاطرنشان کرد: در حالت کلان موضوع، معتقدم ما در برخی موضوعات از جمله آگاه سازی، کار عمیقی نکرده ایم، این البته مربوط به موضوع کرونا نیست، عدم توجه شهورندان به هشدارها و توصیه ها در موضوعات دیگر هم همواره مسائلی را به وجود آورده و این نشان می دهد که بسترسازی مناسبی از این جهت در جامعه نداریم؛ اگر نارسایی در این زمینه نداشتیم مردم با یک اطلاعیه، موارد را رعایت می کنند، الان در خصوص کرونا، همه مطالب و هشدار گفته شده ولی باز می بینیم عده ای با رعایت نکردنشان همچنان برای جامعه مشکل ایجاد می کنند.

این هنرمند تئاتر ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت بیش از پیش هشدارها وتوصیه های مراجع بهداشتی، ابزار امیدواری کرد: ما می توانیم این مساله و مشکل را با همت جمعی پشت سر بگذاریم و دوباره روزهای خوش زندگی را از سر بگیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.