رزاق منافی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: بهزیستی  زنجان کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی چون کودکان رها شده توسط والدین بدسرپرست و یا بی‌سرپرست بودن کودک است که در این صورت حضانت آنان با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش این دستگاه نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات سازمان بهزیستی فراهم کردن بستر و زمینه برای مشارکت‌های مردمی و ورود سازمان‌های مردمی است که هر ساله خیران استان با مشارکت در اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی به مددجویان بهزیستی کمک های خوبی داشته اند.

این مسؤول ادامه داد: بهزیستی امکان مشارکت در برخی خدمات خود را برای خیران و نیکوکاران فراهم آورده که بسیار متنوع است و تمام افراد اعم از حقیقی یا حقوقی بنا به تخصص، توانایی و علاقه خود می توانند در این امر مهم شرکت کنند.

وی اظهار داشت: بر این مبنا، از تمامی خیران دعوت می شود تا با مشارکت در کمک های خیرخواهانه در آستانه عید نوروز مددجویان را در این کار خداپسندانه یاری کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مشوق‌هایی هر ماه به کودکان ارائه می‌شود، گفت: هزینه‌ای تحت عنوان یارانه مراکز به صورت ماهیانه نزدیک به پنج  میلیون ریال برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می‌شود و در این میان نقش کمک‌های مردمی و مشارکت خیران برجسته است

وی یادآوری کرد: رسیدگی به وضعیت تحصیل، اشتغال (بویژه مشاغل خانگی)، آموزش های حرفه ای، ورزش، تقویت باور و ایمان، از جمله نکات بارز خدمات بهزیستی در خانه های نگهداری است.

به گفته منافی مبالغ اهدایی خیرین زنجانی صرف تامین پوشاک ۲۹۰ نفر از امدادبگیران و فرزندان شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی شهرستان زنجان شد که این اقلام پس از خریداری به مراکز و مددجویان تحویل داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.