مهران زرگری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حرکت ارزشمند، قدم بزرگی بود که مدیرکل و زیر مجموعه تحت امر ایشان، در این روزهای کرونایی برداشتند تا با بخشیده شدن اجاره بهای اماکن ورزشی ازجمله باشگاه‌های بدنسازی، باشگاهداران با تعطیل باشگاه‌ها، متحمل ضرر و زیان بیشتری نشوند.

وی، اظهار داشت: این حرکت زیبا و انساندوستانه که موجران را ترغیب به عدم اخذ اجاره بها در این روزهای حساس و سخت می کند واقعا قابل ستایش است و امیدواریم با رعایت مسایل بهداشتی و عمل به توصیه ها و هشدارهای ارایه شده، از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.  

زرگری با بیان اینکه بسیاری از باشگاهداران این استان، درآمدی غیر از فعالیت باشگاهی ندارند، تصریح کرد: باشگاهداران به لحاظ کسب درآمد با مشکل جدی مواجه هستند و به حتم روزهای سختی را پیش روی داشته و در تامین هزینه های روزمره زندگی به مشکل برخورده اند.

وی از موجرانی که با عدم دریافت اجاره بها، باشگاهداران را در چنین روزهای سخت، حمایت و یاری می کنند قدردانی کرد و اظهار داشت: هرچند با تعطیلی باشگاه های بدنسازی زنجان، باشگاهداران از لحاظ کسب درآمد متضرر شدهاند اما با تعطیل کردن باشگاه ها، سهم خود را در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ایفا می کنند که هرگز این اقدام ارزشمند، فراموش نخواهد شد.  

زرگری افزود: به منظور عدم دریافت اجاره بهای باشگاه های ورزشی متعلق به بخش خصوصی، خود مدیرکل، شخصا با برخی از صاحبان سالن های ورزشی به صورت تلفنی گفت و گو کرده که این کار نیز نتیجه بخش بوده است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن باشگاه‌های ورزشی، این اداره کل به منظور حمایت از باشگاه‌داران بخش خصوصی، پویش بخشودگی اجاره بهای اماکن ورزشی استان را راه‌اندازی کرد.

این پویش از روز دوشنبه /۱۹ اسفند/ به صورت رسمی و با هدف کسب رضایت موجران به منظور عدم دریافت اخذ اجاره بها از باشگاهداران شکل گرفت تا همه دست در دست هم در حد وسع و توان به مقابله با این بیماری برخیزند.

برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان زنجان، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در سطح این استان، لغو شده و این دستورالعمل ابلاغی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای فعالان در عرصه ورزش، لازم الاجرا شد.

از پنجم اسفند ماه، فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی برای حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده ها، تا فروکش کردن این بیماری ممنوع شد.

در زمان حاضر بالغ بر ۱۵۰ باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح استان زنجان وجود دارد.  

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، تاکنون موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان ۱۳۸ نفر اعلام شده که از این تعداد هفت نفر جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.