به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها در راستای مقابله با کرونا ویروس در استان زنجان انجام شده است، گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ موردی از وجود بیماری کرونا ویروس در استان مشاهده نشده و به همین خاطر جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای دوری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس، باید موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا مشکلی از این جهت متوجه ما نشود، افزود: رعایت بهداشت فردی و جمعی، یکی از موارد مهمی است که می‌تواند در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا ویروس تاثیر زیادی داشته باشد و امیدوارم مردم استان این موضوع را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا ویروس در استان اتخاذ شده است، تصریح کرد: انتظار ما از مردم استان این است برای کسب اطلاع از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، فقط به منابع موثق تکیه کرده و به شایعاتی که در فضای مجازی به این موضوع دامن زده می‌شود، توجهی نکنند.

قزلباش با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا اجازه ندهیم به هیچ وجه با بروز شایعاتی در زمینه بیماری کرونا ویروس، موجبات تشویش اذهان عمومی فراهم شود، ادامه داد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته و همه مراکز بهداشتی و درمانی استان، آموزش‌های لازم را برای مقابله با این بیماری پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ادامه با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه، اظهار کرد: آسیب‌هایی که به چشم وارد می‌شود و نیز قطع عضو را باید از مهم‌ترین آسیب‌های مربوط به چهارشنبه آخر سال دانست که علی‌رغم کاهش حوادث در این زمینه طی سال گذشته، حدود ۹۰ نفر در روز چهارشنبه آخر سال دچار آسیب شدند.

قزلباش از استقرار و فعالیت ۵۸ مرکز، پایگاه و فوریت‌های پزشکی در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که رعایت موارد بهداشتی در ایام نوروز دارد، از همه ظرفیت در این بخش به همراه بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.