جواد یوسفی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کولاک در همه جاده ها و گردنه های کوهستانی استان زنجان جریان دارد.
وی تاکید کرد: مسافران و رانندگان از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری کنند چرا که تا ساعتی دیگر سامانه جدید بارش برف همراه با کولاک فعال می‌شود. 
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در این لحظه تردد در جاده های خدابنده - همدان، زنجان- بیجار، زنجان - دندی، زنجان - طارم فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
 به گفته یوسفی، علاوه بر این مسیرها در جاده‌های سلطانیه - خدابنده، نیک پی - ماهنشان و ابهر - خدابنده نیز تردد ها با زنجیر چرخ جریان دارد.
وی ادامه داد:  در آزادراه زنجان- قزوین و زنجان - تبریز تا سرچم در حوزه استان زنجان تردد به صورت عادی و روان برقرار است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از آزادراه زنجان- تبریز جاده ترانزیت زنجان  میانه را جایگزین کرده اند که در این مسیر نیز کولاک مقطعی جریان دارد.
یوسفی یادآوری کرد: مسافران و رانندگان در صورت وجود ضرورت برای تردد از طریق شماره ۱۸۱۶ مرکز راهداری استان زنجان از وضعیت جاده ها مطلع شوند.
وی اضافه کرد: رانندگان و مسافران می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های دیگر استان های کشور از طریق سامانه ۱۴۱ ونرم افزار موبایلی ۱۴۱  مطلع شوند.
به گفته معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان، اکیپ های راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی استان مستقر و در حال ارائه خدمات هستند که در صورت ضرورت مسافران نیز در این مکان ها اسکان موقت داده می شود.
یوسفی از رانندگان خواست؛ خودروهای خود را مجهز به سیستم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی، چراغ های مه شکن کرده و جیره غذایی خشک همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
علاوه بر این ۲۰ دوربین ثبت تخلف در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز وجود دارد که در ۲۴ ساعت از شبانه روز هکه تخلفات رانندگی را ثبت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.