محمدحسن متولی‌زاده روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای زنجان به اقدامات و موفقیت های صنعت برق کشور در طول حیات انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا از نعمت برق بی بهره اند و این در حالی است که صنعت برق در جهت محرومیت زدایی در کشور پیشتاز بوده است.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب، اجرا و تامین تجهیزات برق در کشور توسط مشاوران و پیمانکاران خارجی انجام می شد ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و همت تلاشگران صنعت برق کشور، در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده ایم و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی در منطقه پیشتاز هستیم.  

متولی‌زاده با بیان اینکه صنعت برق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز عملکرد مطلوبی داشته اشت، گفت: تابستان امسال در نتیجه مجموعه اقدامات انجام شده و همکاری مشترکین، نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه صادرات برق کشور نیز ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست های تشویقی برای مدیریت بار، ۳۵۰ میلیارد تومان به نفع مشترکان پرداخت شد و در نتیجه همین سیاست های تشویقی، بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی و از محل صادارت برق نیز ۲هزار میلیارد تومان بر درآمد صنعت برق کشور اضافه شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان در تامین تجهیزات برقی در کشور پیشتاز است، گفت: ۷۰ درصد برق مصرفی در این استان در بخش های مولد صنعت و  کشاورزی است که میانگین مصرف در این بخش ها در کشور ۵۰ درصد است.

گفتنی است در دهمین روز از دهه فجر با حضور استاندار زنجان و مدیرعامل شرکت توانیر، مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای زنجان به بهره برداری رسید.

 برای اجرا و راه اندازی مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای زنجان بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.