رسول همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت میزان کمینه دما در مناطق شهری همچون زنجان 15 تا 19 درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر همانند خیرآباد سلطانیه 23 تا 27 درجه زیر صفر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دوشنبه /21 بهمن ماه/ مناطق مختلف استان زنجان به تدریج با بارش برف مواجه خواهد شد، اظهار داشت: بارش برف توام با وزش بادهای تند موجب وقوع کولاک و کاهش دید تا ظهر سه‌شنبه /22 بهمن ماه/ به ویژه در مناطق کوهستانی استان خواهد شد.
همتی تصریح کرد: ارتفاع بارش برف برای مناطق شهری 5 تا 20 سانتیمتر و برای مناطق کوهستانی بین 20 تا 40 سانتیمتر انتظار می‌رود و در شهرستان طارم پتانسیل رخداد بارش قابل ملاحظه برف وجود دارد.
وی با بیان اینکه این حجم از بارش برف می‌تواند موجب لغزندگی معابر عمومی و ایجاد اختلال در تردد شهری شود، افزود: با توجه به وضعیت جوی حاکم، احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی برون شهری و روستایی بویژه در مناطق کوهستانی، خمیدگی و شکسته شدن درختان ضعیف، آسیب دیدگی کنتورها و لوله‌های انتقال آب و خسارت به گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سایر واحدهای حساس به بارش سنگین برف، شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.