سرهنگ محمدعلی عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از چهارشنبه شب به علت وقوع کولاک برف و یخبندان بودن سطح جاده، تردد با زنجیرچرخ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کولاک برخی مسیرهای ارتباطی این استان را دربر گرفته است، اظهار داشت: از صبح امروز در مسیرهای ابهر - خدابنده، خدابنده - همدان و تهم به چورزق در شهرستان طارم، کولاک مقطعی وجود دارد که لازم است رانندگان با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

عظیمی از رانندگان خواست در صورت لزوم برای تردد از این مسیرهای ارتباطی به منظور ایمنی بهتر و بیشتر، تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ، همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه استان زنجان فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به وقوع کولاک، رانندگان برای تردد در این محورها از زنجیر چرخ استفاده کنند و در حد ممکن در گردنه‌های کوهستانی تردد نکنند.

از ابتدای بهمن جاری تاکنون /۱۷ بهمن ماه/ قریب ۱۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری زنجان فوت کردند و دی ماه امسال نیز ۲۰ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند که ۱۰ نفر کشته شدگان مربوط به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری اصفهان به تبریز در آزادراه زنجان - تبریز بود.

۹ ماه نخست امسال نیز بر اثر وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۲۰۵ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ نفر کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.