ششمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود که فراخوان شرکت در این جشنواره تیرماه امسال به همه استان‌ها و نهادهای مربوطه ارسال شد و فراخوان ارسال مستندات روستاها نیز در آذرماه امسال اعلام شد و با توجه به استقبال روستاهای شرکت‌کننده، مهلت شرکت روستاها در این جشنواره تا ۱۵ دی‌ماه تمدید شد.
آیسان صادقی روز جمعه درجمع خبرنگاران، اظهار داشت: با اعلام فراخوان ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، یکهزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور  آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند. 
وی تصریح کرد: هیات داوران این جشنواره در مرحله اول ١٢٦ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند و داوران مرحله دوم جشنواره از میان ١٢٦ اثر راه یافته به این مرحله ٦٠ روستا و منطقه عشایری از ٢٣ استان رابه عنوان برگزیدگان مرحله دوم برای داوری نهایی معرفی کردند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: روستای تروریستی و تاریخی درسجین از توابع شهرستان ابهر که پیشینه تاریخی بیش از ۳۰۰ سال دارد و از روستاهای دارای کتابخانه عمومی است به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافت. 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر تاکید کرد: روستای درسجین ابهر تنها روستای انتخاب شده در استان زنجان، با ٥٤ روستای راه یافته به مرحله نهایی به رقابت خواهد پرداخت.
 به گزارش ایرنا، هدف این جشنواره  ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از اقدامات انجام‌شده در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است. 
تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.
اختتامیه ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، ۱۹بهمن ‌ماه امسال با حضور مقامات کشوری و اهالی فرهنگ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار خواهدشد.

سال گذشته ۱۴۰۶ روستا از تمامی استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.