این تعداد دانش‌آموز بسیجی که از دانش‌آموزان نواحی ۱ و ۲ و زنجانرود بودند صبح امروز /پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه/ با بدرقه جمعی از مسوؤلان شهرستان زنجان اعم از فرماندهان سپاه و بسیج و روئسای آموزش و پرورش و نواحی استان زنجان با ۱۰ دستگاه اتوبوس مسافری، عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان از اردوهای راهیان نور به عنوان یک رزمایش بزرگ فرهنگی یاد کرد و گفت: ترویج فرهنگ شهادت و آشنایی با اسوه های تربیتی که همان شهیدان گرانقدر دوران هشت سال دفاع مقدس میباشند یکی از اهداف برگزاری این اردوها است.

سرهنگ پاسدار محسن سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آشنا ساختن نسل جوان با آرمانهای حضرت امام (ره) و ادامه دادن راه شهیدان گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس را از دیگر اهداف مهم اردوهای راهیان نور ذکر کرد.

وی، مدت این اردوها را چهار روز اعلام کرد و اظهار داشت: این دانش آموزان بسیجی پسر با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، یادمان‌های شهدا را زیارت خواهند کرد.
سهندی افزود: زیارت از یادمانهای شهدای خرمشهر، اندیمشک، اروند کنار، شلمچه، طلائیه، هویزه و معراج الشهدای اهواز، بر اساس برنامهریزی قبلی صورت گرفته انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های اردویی، برنامه‌های فرهنگی نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی، نشست‌های  بصیرتی، برپایی نماز جماعت، نشست‌های اخلاقی و معرفتی، پاسخ به مسایل شرعی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این اردوها است.
سهندی با بیان اینکه در هر اتوبوس یک روحانی و یک نفر به عنوان مسئول کاروان، دانش آموزان بسیجی را هدایت و همراهی می‌کنند با اشاره به استقبال پرشور و گسترده عموم دانش‌آموزان از اردوهای راهیان نور، بر تداوم برگزاری این اردوها تاکید کرد و افزود: بسیجیان سپاه ناحیه زنجان در اواخر امسال و تعطیلات عید نوروز اعزام خواهند شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.