روزنامه صدای زنجان در گزارشی نوشت: صنف نانوایان معتقدند به دلیل ثبات قیمت نان از سال ۱۳۹۳ تاکنون و افزایش هزینه‌های جانبی، نانوایان دچار ضرر و زیان‌ شده‌اند، با توجه به افزایش هزینه‌ها و ثابت نگه داشتن قیمت نان، برخی از نانوایان نیز مجبور به کاهش وزن چانه شده‌اند، البته در برخی موارد مشاهده می‌شود که نانوایی‌ها فروش آرد را به پخت نان ترجیح می‌دهند!

این روزها که پس از سهمیه‌بندی بنزین قیمت برخی اقلام در بازار بی سروصدا افزایش یافته، اعتراض صنف نانوایان نیز بالا گرفته است. قرار بود آذرماه امسال تصمیمی برای نرخ‌گذاری قیمت نان از سوی برنامه‌ریزان اتخاذ شود که با ایام گرانی بنزین مصادف شد و عملا قیمت‌ها تغییر نیافت.

مسئولان دولتی نیز با بیان اینکه چند سال است قیمت نان در استان تغییر نکرده و مسکوت مانده است، می‌گویند: این مشکلات منجر به وقوع تخلفات از سوی نانوایان شده اما تا زمانی که قیمت جدید تعیین نشده هیچ واحد صنفی حق کم‌فروشی و گران‌فروشی را ندارد.

کاهش وزن چانه‌ها ناچیز و در حد ۱۰ گرم است

کمال الماسی، رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در این باره در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به عدم نرخ‌گذاری اصولی در رابطه با نان طی سال‌های گذشته تا به امروز عنوان کرد: متاسفانه با وجود افزایش قیمت تمامی اجناس و خدمات در بازار، از سال ۹۳ به بعد قیمت نان افزایش نیافته است و دیگر نانوا نمی‌داند چگونه چانه‌ها را وزن کند. تخلفات نانوایان بیشتر در ارتباط با کم بودن وزن چانه است، البته نمی‌توان نام این موضوع را تخلف گذاشت، وزن چانه‌ها به هیچ عنوان کاهش نیافته و پائین‌تر از نرم کشوری نیست این کاهش وزن چانه‌ها ممکن است تنها ۱۰ گرم باشد.

الماسی با بیان اینکه شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که اگر وزن چانه کمی هم کاهش یابد قابل پخت نمی‌شود، ابراز کرد: وزن مصوب چانه‌ لواش، بربری و سنگک به ترتیب ۱۵۰ گرم و ۵۰۰ و حدود ۵۰۰ گرم است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به افزایش قیمت نان در تهران و برخی استان‌های کشور افزود: در زنجان نیز مسئولان مربوطه برای افزایش قیمت نان جلسات متعددی برگزار کردند، همچنان منتظر نتایج آن هستیم.

الماسی در مورد بسته‌های حمایتی دولتی به نانوایان نیز گفت: برای تغییر قیمت نان چند پیشنهاد از جمله کاهش قیمت حامل‌های انرژی، کاهش قیمت آرد، کاهش حق بیمه پرداختی از سوی نانوایان و غیره را به مسئولان مربوطه ارائه کرده‌ایم که امیدواریم یکی از این پیشنهادات مورد قبول واقع شود.

روزنامه مردم نو از قول مدیر فرودگاه زنجان نوشت: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که از پروازهای زنجان ــ مشهد متضرر شده است؛ در حالی که ساعت مناسبی را برای این پرواز اختصاص نداده بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پروازهای زنجان ــ مشهد برای سومین‌بار در سال‌جاری لغو شده و این تعطیلی‌های پی در پی، زنجانی‌ها را برای سفر هوایی بلاتکلیف گذاشته است.

به نوشته روزنامه "مردم نو" پیش از این مدیر فرودگاه زنجان علت توقف پروازهای زنجان ــ مشهد را چک سنگین هواپیما اعلام کرده بود که به علت کمبود هواپیما، امکان جایگزینی پروازها وجود نداشت و مدتی پرواز انجام نمی‌شد.

پایگاه خبری پیام ملّت  در مطلبی پیرامون باداشت شهردار و یک عضو شورای شهر زنجان نوشت:  روز دوشنبه ۹ دی بود که خبر احضار شهردار زنجان و یکی از اعضای شورای شهر، شهردار منطقه ۳ به همراه چند نفر دیگر روی خروجی یکی از خبرگزاری های زنجان قرار گرفت. حتی بعد از اینکه پیگیری ها توسط رسانه های استان جدی تر شد جزئیاتی هر چند کم از این خبر به جز تأیید آن ابتدا از سوی رئیس شورای شهر زنجان و بعد از سایر اعضای شورای شهر منتشر نشد.  گویا خود اعضای شورای شهر نیز از این خبر غافلگیر شده بودند.

حمیدرضا حمیدی رئیس شورای شهر زنجان و رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهرضمن تأیید این خبر هر گونه توضیحی در این باره را به بعد از مشخص شدن جزئیات آن موکول کرد و گفت خود او هم اطلاعات زیادی ندارد و فعلاً تا روشن شدن موضوع اطلاعات بیشتری نمی تواند در اختیار کسی قرار دهد.

در همان حال که گمانه ها حول مسائل اقتصادی میچرخید، اخبار مربوط به این موضوع نه احضار برای پاره ای از توضیحات بلکه حاکی از بازداشت قطعی شهردار ، نائب رئیس شورای شهر به همراه یکی از بستگانش و شهردار منطقه سه زنجان  به دلیل تخلفات اقتصادی داشت.

تا اینکه قرار بر این شد در جلسه سه شنبه و البته غیر علنی شورای شهر بررسی ابعاد این موضوع و نیز موضوع تعیین سرپرست  شهرداری زنجان مطرح شود. در حالی که عضو بازداشت شده نیز نمی توانست در جلسه حاضر باشد و در صورتی که حکم قطعی قضایی صادر بشود سلب عضویت شده  و طبق ماده ۱۶ مکرر  (الحاقی ۱۳۸۲/۷/۶ ) در صورت استعفا، فوت یا سلب عضویت هر یک از اعضای شوراهای شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها، عضو جدید حداکثر ظرف مدت یک ماه باید جایگزین شود که البته با ابلاغ فرمانداری باید صورت بگیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی نیز اطلاع رسانی درباره این پرونده را به بعد از گذشت مدتی موکول کرد و گفت: این افراد احضار شده‌اند، اما اجازه بدهید مدتی از روی این قضیه بگذرد .این موضوع چون در مرحله تحقیق است، برای اینکه به اصل تحقیق آسیب نزند و مانع از سیر درست این پرونده‌ها نشود بعد از مدتی این موضوع را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

طبق اخبار و اطلاعات خبرنگار پیام ملّت ۷ نفر شامل ۶ آقا و یک خانم خارج استان در این رابطه بازداشت شده اند که اخبار غیر رسمی رسیده به این رسانه حکایت از احضار و بازداشت ۵ نفر دیگر که احتمالا ۲ خانم و ۳ آقا باشد دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.