سرهنگ حسین اصانلو روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در پی دریافت خبر مبنی بر اینکه زوجی باشیوه و شگرد رمالی و دعانویسی و با سوء استفاده از اعتقادات مردم، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از شناسایی محل اختفای متهمان و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه  هر ۲ متهم را دستگیر کردند.

اصانلو  اظهار داشت: در بازرسی از محل اختفا این زوج کلاهبردار، یک جلد کتاب و آلات و ادوات رمالی و تعدادی دعای دست نویس، کشف شد و متهمان دستگیر شده به منظور اعمال قانون در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه باورهای خرافی، هیچگونه ریشه و منشأ دینی و علمی ندارد، گفت: مطابق قانون هرگونه اقدام به رمالی، جن‌گیری و فالگیری جرم محسوب می‌شود و با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اصانلو از شهروندان خواست، فریب اینگونه افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و در صورت مواجهه با این‌گونه موارد، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.