دکتر علیرضا فیروزفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون از ۳۷ مرکز فعال دانشگاهی در استان زنجان، هشت مرکز مربوط به واحدها و موسسات آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، ۲۸درصد از اعضای هیات عملی استان را در خود جای داده اند و هم اکنون ۴۴۲ استاد و مدرس در این مراکز مشغول تدریس هستند.  

وی با بیان اینکه نیاز امروز کشور حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و فناور است، اظهار داشت: از این رو در اصلاح ساختار، ۲ معاونت خدمات پژوهش و معاونت تحقیقات و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و نقش باشگاه پژوهشگران جوان نیز بسیار پر رنگ شده است.  

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: رویکرد تحول گرایانه اساس برنامه ها در این دانشگاه بوده و در این راستا حرکت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به سمت رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

دکتر فیروزفر از راه اندازی مرکز تحقیقات متالورژی مجهز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد و گفت: این مرکز هم اکنون در حال خدمات دهی به محققان و دانشجویان است و از محصولات آن طی چند ماه گذشته می توان به ساخت فولاد مورد نیاز برای تولید تیغه چاقو که یک کالای وارداتی بود، اشاره کرد.  

وی افزود: هم اکنون مراکز و احدهای دانشگاههای آزاد اسلامی در استان زنجان ۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۲۴ رشته دکترا و تمامی رشته های کارشناسی موجود کشور را دارد و به تازگی نیز در جهت ایجاد ۱۳ رشته جدید و پرتقاضا اقداماتی انجام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.