خدابخش مرادی نافچی روز سه شنبه در  شورای پدافند غیرعامل استان افزود: پدافند غیرعامل زمینه اتخاذ تدابیر و تمهیداتی را فراهم می‌کند تا در برابر تهدیدات زیرساختی و حیاتی، شهروندان سالم، با نشاط و پویا باشند و با کمترین هزینه شرایط بحرانی را مدیریت و ساماندهی کنیم.  

وی به اهمیت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهر از مجموعه ای از اجزا و عناصر کالبدی، حیاتی و حساس تشکیل شده است، بنابراین برای دستیابی به داده های مطلوب، مجریان طرح تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل باید به صورت میدانی در شهر حضور داشته باشند تا بشود به خروجی مناسبی از آسیب ها، تهدیدها، برنامه ها و اقدامات دست یافت.

مرادی نافچی اظهار داشت: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهری نباید منحصر به شناسایی تهدیدها باشد، بلکه ارائه برنامه ها و پیشنهاد اقدامات برای شرایط خاص نیز مورد انتظار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به تشکیل جلسه های شورای پدافند غیرعامل در شهرستان ها نیز تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد حساسیت نسبت به پدافند غیر عامل بتوانیم نگاه ایمن سازی برای شرایط بحرانی را در همه جا ساری و جاری کنیم.

وی خارنشان کرد: تجربه نشان داده است آنجایی که توجه، مطالعه، ارزیابی و اقدام به موقع در حوزه پدافند غیر عامل صورت نگرفته، در حوادث طبیعی و غیر طبیعی، میزان آسیب ها نیز بالا رفته است.  

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان نیز در این جلسه بر لزوم همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی برای تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان تاکید و گفت: تدوین این طرح نزدیک ۶ سال است که به طول انجامیده است.

حسن مظفری مظفری افزود: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان ۹۵ درصد پیشرفت دارد و اتمام آن همراهی دستگاهها را می طلبد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.