فرماندار سلطانیه روز سه شنبه در جلسه نشست با رئیس و اعضای هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این شهرستان، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عزل و نصب سران حکومتی و حتی افراد دست پایین تر نیز  با نظر استعمارگران انجام می گرفت  و در واقع مردم ایران هیچ نقشی در تعیین سرنوشت مملکت خویش نداشتند.

حسین رحمانی هزار رود افزود: از سال های ۱۳۴۰ مردم استقلال طلب ایران، شب و روز تلاش می کردند تا غبار استبداد طاغوتیان پهلوی و استعمار پیر انگلیس و استکبار آمریکای جهانخوار را از سر و روی کشور بزدایند که  نطفه بزرگترین تحول معاصر با عنوان انقلاب اسلامی ایران، با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با پشتوانگی تام مردم غیور ایران شکل گرفت و مهمتر اینکه خمیرمایه آن را مردمسالاری دینی در بر گرفت تا آرزوی دیرینه آحاد مردم مبنی بر استقلال کامل و استبداد ستیزی محقق گردد.

وی اضافه کرد: این طلسم در بهمن  سال ۵۷ شکسته شد و مردم ایران اسلامی توانستند در اولین همه پرسی که در راستای انتخاب نوع حاکمیت بود شرکت کرده  و انقلاب اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانند.

رحمانی افزود : ادامه یافتن حق انتخاب ارکان اساسی نظام توسط مردم، به مردمسالاری نظام جمهوری اسلامی ایران قوت بخشیده چرا که ایرانیان به این باور رسیدند که مردمانی هستند که نقش اصلی را در تعیین سرنوشت مملکت خویش ایفا می نمایند.

این مسئول ادامه داد: مردمان ولایتمدار شهرستان سلطانیه در انتخابات سال ۹۶، مشارکت قریب به ۹۰ درصدی را برجای گذاشته و روحیه ولایتمداری، انقلابی و نظام دوستی خود را بطور مضاعف  اثبات کردند.

وی یادآور شد: برگزاری انتخابات سالم، شفاف، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم، الگو و سرمشق اصلی مجریان انتخابات شهرستان باید باشد.

به گفته این مسئول، محور حرکت تمامی مسئولان در شهرستان بایستی در راستای قانون بوده و خدمتگزاری به مردم را باید با عمل صریح به مفاد قوانین وضع شده به منصه ظهور برسانند.

شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.