دانش‌آموز یعنی کسی که در پی دانش‌افزایی و تشنه دانستن بوده و می‌داند که فتح فرداهای روشن بدون دانایی و توانایی غیرممکن است. از این رو در حصار کتاب‌های درسی محدود نمانده و افق مطالعه خود را گسترش می‌دهد و دریچه‌هایی به جهان نو باز می کند تا دنیای جدیدی را تجربه کند.

۱۳ آبان، روز فریاد شهادت طلبی و ظلم‌ستیزی ملت مسلمان ایران با مشت‌های گره‌کرده بود که آتش دشمن پوشالی را فرو نشاند و با دریای خون نوجوانان و جوانان وطن، خاموش شد تا لاله‌های سرخ به‌جامانده را جاوید بدارد.

این خونخواهی، قدرشناسی و عِرق یک ملت بود که هرساله خاطره حق‌طلبی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را زنده نگه داشته و آن را به نسل امروز هدیه داده تا از مسیر پر فراز و نشیب این انقلاب، آگاه باشند و در پیچ و خم تاریخ به دست فراموشی نسپارند.

آنچه امروز برای دانش‌آموز مسلمان ایرانی با اهمیت تلقی می‌شود، آمیختن دانش با دین، تعهد و تخصص بوده و داشتن هر یک از این دو به تنهایی مانند پریدن با یک بال است که سرانجام آن تنها سقوط و شکست است.

دانش‌آموز بیداردل و روشن‌ضمیر میهن اسلامی، تک‌بُعدی زندگی نمی‌کند و هرگز از علم، بتی در برابر دین نمی‌سازد و به علم‌پرستی گرفتار نمی‌شود و آنچه برای دانش‌آموز ایرانی اصالت دارد ایمان، معنویت، عدالت و کرامت انسانی است.

روز دانش‌آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب، دین و دانش

دانش‌آموزی که قدر گوهر ضمیر را شناخته و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به ستیز با جهل و بی‌مسئولیتی می‌پردازد.

 دانش‌آموز متعهد و بیدار ایرانی باید در کنار علم‌آموزی، سهم بزرگی نیز برای ادب و هوشیاری اجتماعی قائل شود و به پیشرفت تک‌بُعدی اکتفا نکند. آینده درخشان هر انسان، تنها در گرو نمره‌های عالی در مدارس و دانشگاه‌ها نیست بلکه دانش‌آموز باید به چیزهای دیگری مانند معنویت، انسان‌دوستی و خداجویی نیز بیاندیشد.

۱۳ آبان، روز شگفتی، قیام، حماسه و روز پیروزی حق بر باطل است. امروز، ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روزی است که حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازی را در پیشانی میهن اسلامی حک کرده است.

تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ به ترکیه، کشتار جمعی از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ رخدادهای و وقایع مهم این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب است.

رد پای اسکتبار جهانی در این حوادث نیز مانند همیشه به چشم می‌خورد اما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مُهر بطلانی بر دست‌اندازی‌های شیطان به ظاهر بزرگ و مُهر تاییدی بر تاکید «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» حضرت امام خمینی(ره) بود.

در آن روزها حتی گفت و گوهای کودکان خردسال نه بر سر بازی‌ها و بازیچه‌ها که از سر ظلم بود و دانش‌آموزان و دانشجویان چنان سهمی در این جریان داشتند که صفحه‌ای از اوراق خونین انقلاب به نام آنان رقم خورده است.

 در آن روز، دانش‌آموزان مسلمان ایرانی با خون خود وضو گرفته و به امام خویش اقتدا کردند و در قیام نماز، تنها خدا را بزرگ و لایق بزرگی خواندند و نمازشان را رو در روی معبود و در بهشت او سلام دادند.

آری، ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین، مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است. در چنین روزی بود که فرزندان امام(ره) در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعار «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» پایه‌های حکومت را به لرزه درآورده و با گلوله‌های مأموران شاه پهلوی به خاک و خون غلتیده و دعوت حق را لبیک گفتند.

دانش‌آموزان هر ساله این روز را با راهپیمایی و شعارهای استکبارستیزانه گرامی داشته و به تمام دنیا اعلام می‌کنند اگر چه سال‌ها از ۱۳ آبان ۴۳ ، ۵۷ و ۵۸ گذشته اما دانش‌آموزان امروز نیز مانند دانش‌آموزان و دانشجویان سال‌های زیبای دوران نهضت و اوایل انقلاب، حق‌طلب، بابصیرت و استکبارستیز هستند.

این روز را روز دانش‌آموز نامیدند تا برای همیشه چراغ فرا راه دانش‌آموزان کشورمان باشد و روحیه ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهانه آنان همیشه زنده باشد.

به همین مناسبت، مردم انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه استان زنجان همگام و همصدا با مردم سراسر کشور با حضور گسترده و خروشان در راهپیمایی عظیم یوم‌الله ۱۳ آبان، این روز را گرامی داشته و بار دیگر به جهانیان اعلام می‌دارند که پشتیبان ولایت فقیه بوده و در راه مبارزه با استکبار جهانی، ذره‌ای اجازه لغزش به ایمان و اعتقاد خود نداده و همواره از فرمان ولی امر مسلمین تبعیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.