بهزاد ظهیری روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار نیروهای جدید شرکت ایران ترانسفو در زنجان اظهار داشت: شرکت در مناقصه‌های جدید در کشورهای عراق و سوریه، انعقاد قرارداد صادراتی شرکت ترانس پست به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار و فروش ۹ ماهه ترانسفورماتورهای توزیع به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار دلار، بخشی از عملکرد این شرکت است.

وی با اشاره به وصول مطالبات ارزی، خاطرنشان کرد: مطالبات به صورت یوان چین معادل ۵۶ میلیون یورو وصول شد.

ظهیری افزود: مطالبات سنواتی شرکت نیز از مهر ۹۷ تا کنون به میزان ۳۸۰ میلیارد ریال وصول شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: در حوزه تولید برای اولین بار ترانس‌های ۳۱۵ MVA تولید و تحویل خوزستان شد و ۳۸۵ MVA مپنا و طراحی اَبَرترانسفورماتور ۴۰۰ MVA به شرکت هیربدان قشم را داشتیم.

وی اظهار داشت: تداوم افزایش فرآیند تولید، نوسازی ماشین‌آلات خطوط تولید، خودکفایی در تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع و بومی‌سازی قطعات ترانسفورماتورهای قدرت بعد از ۴۵ سال با ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و تجهیز آزمایشگاه ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع نیز بخش دیگری از فعالیت‌ها است.

ظهیری تصریح کرد: آزمایشگاه مذکور با صَرف ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت، تجهیز شده که بزرگترین در ایران و دومین در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی اقلام، مصرف دوگانه داشتند در حوزه تامین به‌رغم شرایط تحریم، منابع جدیدی شناسایی شدند و به لحاظ تامین در بهترین شرایط قرار داریم.

ظهیری با اشاره به تبدیل وضعیت تمام نیروهای پیمانکاری این شرکت، گفت: علاوه بر ۲۰۰ نیرویی که از طریق آزمون استخدامی جذب شده و امروز آغاز به کار می‌کنند، ۵۰ نفر نیز طی یک سال گذشته در مجموعه‌های مختلف شرکت جذب شده و ۴۵۰ نفر نیز در آینده، جذب و به‌کارگیری می‌شوند.

وی اظهار داشت: آزمون استخدامی مذکور، اواخر امسال یا ابتدای سال آینده برگزار می‌شود.

تحریم‌ها تاثیر مثبت بر فعالیت شرکت گذاشت

رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز گفت: تحریم‌ها نه تنها تاثیر منفی نداشت بلکه تاثیر مثبتی نیز بر فعالیت شرکت گذاشت و موفقیت‌های زیادی توسط مهندسان و متخصصان این مجموعه به دست آمد.

یعقوب کارگرزاده اظهار داشت: تحریم چیز خوبی نیست و دوست نداریم اتفاق بیفتد اما با وجود اینکه اتفاق افتاد و به‌رغم فشارهای آمریکا ۱۰۰ درصد در فروش و ۳۰۰ درصد در صادرات افزایش داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت زیمنس ۲۵ درصد سهام مجموعه را داشت که در دوران تحریم، بیرون رفت و اعتقاد داشت که شرکت ایران ترانسفو، تعطیل خواهد شد.

کارگرزاده افزود: افرادی نیز در فضای مجازی ایجاد یاس می‌کردند و برخی از داخل مجموعه نیز نظرشان بر کاهش تولید و تعدیل نیرو بود ولی نه تنها این کار را نکردیم بلکه ۲۰۰ نفر جدید را نیز جذب و به‌کارگیری کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.