سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هواشناسی استان زنجان، هوای امروز این استان را ابری و بارانی پیش بینی کرده است و انتظار می‌رود رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه در روزهای بارانی سال توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: لازم است رانندگان در روزهای بارانی از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند و در غیر این صورت از سالم بودن خودرو مطمئن باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا حوادث تلخ و ناگوار حادث نشود. 

عظیمی افزود: رانندگان قبل از ورود به جاده باید از سالم بودن برف پاکن‌ها، چراغ‌ها و عاج‌دار بودن لاستیک‌ها اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده آبگرفتگی در سطح جاده‌ها از ترمز ناگهانی به جد خودداری کرده و بلافاصله پای خود را از پدال گاز بردارند.

وی خاطرنشان کرد: پارسال در یکی از جاده‌های کشور، راننده یک دستگاه کامیون کشنده که به علت نقص فنی برف پاکن‌های وسیله نقلیه خود به ناچار از دستمال استفاده می‌کرد که انحراف از مسیر اصلی، منجر به حادثه تصادف و آتش‌سوزی شده و مرگ و مصدومیت چند نفر را رقم زد.

عظیمی تصریح کرد: عمده حوادث رانندگی در مسیرهای ارتباطی زنجان به علت انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی، اتفاق افتاد که بهتر است رانندگان، نکات ایمنی و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: امروز چهارشنبه /۸ آبان ماه/ یک سامانه جدید بارشی وارد استان شده و در برخی مناطق، رگبار باران همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

سونا صرفی افزود: دمای هوای استان زنجان نیز در مقایسه با روزهای گذشته، تغییر محسوسی ندارد. 

 در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.