در پیام مشترک حجت‌الاسلام علی خاتمی و فتح‌الله حقیقی که شامگاه شنبه صادر شده با اشاره به آیه ۴۶ سوره مبارکه کهف، آمده است: بخش عظیمی از میراث فرهنگی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران نیز با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم این سنت حسنه و نیت‌های خیرخواهانه واقفان، حفظ و نگهداری شده است.

ایشان خاطرنشان کردند: در استان زنجان نیز که مردم آن به نیکوکاری و مشارکت در امور خیریه در کشور، سرآمد هستند با توجه به نقش موثر سنت وقف در توسعه جوامع در راستای استفاده بهینه از موقوفات طبق نیت‌های واقفان و بازگرداندن موقوفات تحریف شده احتمالی به محل شرعی و قانونی خود اقدامات مهمی انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان اظهار داشتند: از همین رو امروزه یکی از مهمترین وظایف مسئولان در حوزه وقف، معرفی فلسفه و برکات مترتب بر آن است تا با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ وقف بتوانند گام‌های اساسی در مسیر توسعه کشور بردارند.

در پایان آمده است: لذا ضمن تبریک دهه وقف به همه واقفان عزیز و نیکوکار استان که سرمایه‌های مادی و معنوی خود را در عملی خداپسندانه، وقف کردند برای مسئولان و دست اندرکاران این حوزه که مطابق با نیت‌های واقفان به این سنت حسنه، عینیت می‌بخشند نیز آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون داریم.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتم ماه صفر در تقویم رسمی کشور، روز وقف و آغاز دهه وقف نامگذاری شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.