دکتر احمد بیگدلی شامگاه پنجشنبه در جلسه هماندیشی کمیته بیمه و درمان خانههای کارگری سراسر کشور در زنجان با بیان اینکه مقاوم کردن اقتصاد به دست تولید کنندگان محقق میشود افزود: کاهش اختیارات استانی برای رفع مسائل مختلف موجب شده برای هر موردی باید به سازمان و یا وزارتخانه مربوطه مراجعه کنند و حتی برای اخذ مجوز درمانگاه که نیاز مبرم مردم یک شهرستان دور افتاده است فرآیندهای متعددی طی میشود.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف نمایندگان شنیدن دغدغهها، مسائل، مشکلات و خواستههای بحق کارگران است که در صورت نقص در قوانین نسبت به اصلاح آن مبادرت کنند و این کار بطور یقین ثمرات خوبی به همراه دارد.

این مسئول ادامه داد: هیچ فردی انتظار ندارد که یک نماینده در تمامی رشتهها، حوزه ها و مباحث اشرافیت و اطلاعات کامل داشته باشد و در این میان تشکیل جلساتی از این دست و بیان مشکلات و شنیدن دغدغه ها توسط دولتمردان و قوای دیگر و سازمانها آثار خوبی دارد.

به گفته بیگدلی، برخلاف کمبود اعتبارات و کاهش اختیارات استانی برای پیشبرد کارها رضایتمندی خوبی در این استان حاصل شده که بسیار امیدوار کننده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به ظرفیتهای بهداشتی، درمان و  آموزش پزشکی سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان میتواند با احداث بیمارستان های مجهز در مناطق محروم و کم برخوردار به ارتقای سطح عدالت درمانی اقدام کند.

 اصغر نجاری افزود: مراکز درمانی موجود نیز می توانند با بهره گیری از تجارب مدیریتی و خدماتی پزشکی کشور در ارتقای استانداردهای درمانی خود تلاش کنند و این در حالی است مراکزی که با سرمایه کارگران احداث شده اند، در ارائه خدمات به جامعه کارگری موفقیت چندانی نداشته اند.

وی اضافه کرد: بر این اساس استفاده از افراد پاسخگو و مجرب میتواند بخشی از کاستیها را برطرف کند و از طرفی راه اندازی بخش داندانپزشکی که نیاز اصلی مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی و از مطالبات جامعه کارگری است می تواند در جلب رضایت کارگران نقش موثری ایفا کند.

این مسئول، به لزوم تقویت و توسعه بیمارستان ها و  درمانگاهها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از خواستههای خانه کارگر ایجاد درمانگاه در شهرکهای تازه تاسیس است که  تحقق این مهم می تواند خدمات رسانی به گروه های هدف را بیش از گذشته تسهیل کند.

وی اظهار داشت: احداث درمانگاه در شهرستان‌های خدابنده و دندی با توجه به اختصاص زمین رایگان امری ضروری است و افزایش تعداد تختها در بیمارستان های امام حسین(ع) و امید ابهر و رفع کمبود پزشک و تخصصهای مورد نیاز نیز می تواند خدمات رسانی را بیش از گذشته مطلوب کند.

۹۶۴۶/6085

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.