محمدهادی کاظمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۸:۱۵ روز دوشنبه ۲۵ شهریور جاری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر، یک نفر متخلف شکار غیرمجاز را با یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی ته‌پُر دو لول کنار هم، مدل کوسه کالیبر ۱۲ ساخت ایران و ۶ تیر فشنگ ساچمه پر دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه ۲ تیر در جان لوله اسلحه قرار داشت، افزود: تعداد یک رشته قطار فشنگ هم از این متخلف که در باغ‌های اطراف ابهر مشغول شکار بود کشف و ضبط شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر بیان کرد: این فرد که بومی ابهر است در فصل غیرمجاز، اقدام به شکار سه قطعه فاخته کرده بود.
کاظمی با اشاره به دریافت ضرر و زیان ۱۲ میلیون ریالی از این شخص، افزود: پرونده این شکارچی متخلف تکمیل و به دادگستری شهرستان ابهر ارسال شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: این متخلف بابت جنبه کیفری جرم نیز مبلغ ۴۵ میلیون ریال جریمه شد که تمامی جرایم در مجموع به میزان ۵۷ میلیون ریال به حساب محیط زیست واریز شد.

فاخته که به دلیل آواز نرم و حزن انگیز شبیه کلمه " کو کو " به نام کوکوی معمولی یا کوکوی اروپایی نیز نامیده می‌شود، پرنده‌ای از خانواده کوکو راسته کوکوسانان است که در اروپا، آسیا، و آفریقا زندگی و مهاجرت می‌کند.این پرنده شبیه کبوتر و کمی کوچک‌تر از آن است که دور گردنش طوقی سیاه دارد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.