رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ارتباط رسانه با حوزه اجرایی سبب خلاقیت می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، شهرام طهماسبی در بازدید از خبرگزاری ایسنا، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: همه دستگاه‌های استان با همکاری رسانه‌ها می‌توانند مسیر توسعه استان را هموار و پستی و بلندی‌ها را از بین ببرند تا کار به سمت پیشبرد منافع عمومی استان پیشرفت کند.

 

این مسئول ادامه داد: نزدیک بودن دیدگاه رسانه و دستگاه‌های استان در بحث توسعه و سازنده بودن همکاری آنان سیستم هوشمندی را به وجود می‌آورد که نتیجه آن برنامه‌ریزی صحیح و بهبود تکنیک و فرآیند است و در این بین نقش رسانه بسیار پررنگ و بااهمیت است.

 

وی افزود: برای پیشبرد اهداف رسانه باید هوشمندانه، آگاهانه و تخصصی فعالیت کند و هر چه این فعالیت حرفه‌ای‌تر شود کمک بیشتری از جانب رسانه به دستگاه‌های اجرایی منتقل می‌شود و خبرگزاری ایسنا در زنجان توانسته کار خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهد و این رسانه می‌تواند بیش از پیش پیشرفت و بالندگی را تجربه کرده و منافع آن را عاید استان کند.

 

طهماسبی با اشاره به ارتباط رسانه و حوزه‌های اجرایی، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته با وجود بهبود فرآیند‌هایی که ایجاد شده، برقراری تفکر نظارتی، وجود قوانین تنظیم‌کننده روابط و ... تاکید بسیاری بر ارتباط با رسانه برای بهبود فرآیندها و برنامه‌ریزی و اجرا وجود دارد و ارائه آمار دقیق به اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی آن، چراغ راهی است که اصحاب رسانه برای حوزه اجرا روشن می‌کند.

 

رئیس‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: ارتباط رسانه با حوزه اجرایی سبب خلاقانه شدن سیستم تصمیم‌گیری و افزایش قدرت این سیستم می‌شود. البته باید توجه داشت که این رابطه دو طرفه بوده و دو بخش باید با یکدیگر تعامل شده باشند و برای این چرخه تعامل پایانی وجود ندارد.

 

در ادامه، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز اظهار کرد: همواره در جهاددانشگاهی مبحث الگوسازی مطرح است و جای خوشحالی و افتخار دارد که سیستمی را الگوسازی کنیم و شاهد پیشرفت و توسعه آن در کشور باشیم که خبرگزاری ایسنا به عنوان الگوی خبرگزاری غیردولتی در کشور است.


 

کامران جعفری ادامه داد: در حال حاضر کار خبرنگاری مانند آنچه که سابقا انجام می‌شد نیست و بسیار سخت‌تر شده و خبرنگار باید در حوزه کاری خود یک تحلیل‌گر بسیار قوی باشد و نگاه چند وجهی به مباحث داشته و اصالت و در عین حال، قداست خبر را نیز حفظ کند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.