دکتر خدیجه ابراهیمخانی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: هزینه درمان هر بیمه شده این سازمان در سال گذشته سه میلیون و ۶۷ هزار ریال و این رقم در ارتباط با بیماران خاص به مراتب بیشتر بود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر بیمه سلامت استان ۷۳۶ بیمار خاص را تحت پوشش دارد که هزینه سالانه درمانی هر کدام از آنان ۱۷۰ میلیون و ۶۰۸ هزار ریال است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت داروها، تعرفه ها و نوسانات اقتصادی، هزینه های درمانی و داروهایی بیماران خاص افزایش یافته که این رقم ماهانه در سال ۹۶، یک میلیون تومان و در سال گذشته یک ونیم میلیون تومان بود و این میزان امسال نیز بسیار بالا برآورد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد:  رسالت اصلی سازمان بیمه سلامت حفظ سلامت جامعه هدف به ویژه اقشار آسیب پذیر بوده و حمایت لازم از آنان را سرلوحه برنامه های کاری خود قرار داده و از هیچ اقدامی در این خصوص فروگذار نکرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون این اداره کل با ۹۰  درصد مراکز درمانی قرارداد همکاری دارد و طبق رتبه بندی انجام شده در بخش خصوصی اعم از داروخانه ها، پزشکان، مطب ها و آزمایشگاهها بالای ۹۸ درصد به دلیل نبود مشکل در نسخه های ارائه شده و رعایت ضوابط رتبه عالی (A) دریافت کرده است.

این مسئول ادامه داد: تعدادی دیگر از این مراکز رتبه B را دریافت کردند که نسبت به سال ۹۶ مشکلات کمتری داشتند و در این میان ۶ مطب پزشکی و دندانپزشکی در رتبه  C و فقط یک داروخانه در رده D قرار داشت.

وی یادآوری کرد: تاکنون، سه هزارو ۷۶۰ نفر از مددجویان کمیته ‌امداد دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند که با توجه به هم‌پوشانیها با تامین‌اجتماعی و نیروهای مسلح  همکاریهای بین بخشی برای رفع این مساله و برخورداری از یک دفترچه درمانی انجام گرفته است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.