فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: جرم‌ارتکابی سرقت‌اولی‌ها، ریشه در چشم و هم‌چشمی دارد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سردار رحیم جهانبخش ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه جامعه خبری استان زنجان بسیار اخلاق‌مدار هستند، اظهار کرد: به طور مسلم این موضوع ریشه در ملقب بودن این استان به پایتخت شور و شعور حسینی دارد.

 

وی توجه به منویات مقام معظم رهبری را از رویکردهای اصلی رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: نقطه اشتراک همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی، خط ولایت است.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول، نشان‌دهنده بلوغ‌ سیاسی و اجتماعی است که باید در راستای مصالح کشور، به‌ویژه مردم استفاده کنیم.

 

جهانبخش، جمع‌آوری موتورسواران، ساماندهی معتادان و رعایت اصول حجاب و عفاف را از اولویت‌های مطالبات مردمی دانست و گفت: سرقت بیشترین جرم‌ارتکابی استان را به خود اختصاص داده است.

 

جهانبخش گفت: سال گذشته در زمینه سرقت، افزایش قابل توجه و ملموسی داشتیم که امسال قریب به 5 درصد کاهش را شاهد هستیم.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان، آمار نزاع و درگیری را در استان بالا ارزیابی کرد و افزود: یکی از دلایل آن اختلافات خانوادگی است. تقویت خانواده در پیشگیری از آسیب‌هایی اجتماعی، طلاق و اوباش‌گری نقش مهمی دارد. تغییر سبک زندگی، انحرافاتی ایجاد می‌کند؛ به‌طور مثال سرقت اولی‌ها عمدتا ناشی از چشم و هم‌چشمی است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا با عقاید دینی و سابقه تمدنی ما مشکل دارد، اظهار کرد: ضریب نفوذ رسانه‌ها خیلی بالا است. تغییرات سبک زندگی که مخالف هنجارها است در جامعه مشکل ایجاد می‌کند و چشم و هم‌چشمی از عوامل مشکلات اقتصادی و جرایم به‌شمار می‌رود.

 

جهانبخش ادامه داد: امسال در بیشتر آیتم‌ها شاهد کاهش جرایم بودیم اما جرایم مالی فضای مجازی افزایش یافته است. جرایم اخلاقی فضای مجازی نیز 24 درصد کاهش یافته که نشان از ارتقای بلوغ اجتماعی دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.